NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ErikHusberg
Har varit på 8.000 mils service där man anmärkte på ett glödstift som hade högre motstånd, hur gör jag, skall jag be dom att byta alla 4 stiften eller tar man dom ett och ett när det visar sig att dom är dåliga ?

Kan berätta att jag har haft ett antal VW Golf dieslar 1.8 TDI och där brukade man byta alla 4 stiften vid ca 18.000 mil, stiften kostade ca 100:-/st.

/Erik
av Kluster
Jag skulle ha bytt till nya stift med självklart samma motstånd på alla 4.
av Psyko
ErikHusberg skrev:Har varit på 8.000 mils service där man anmärkte på ett glödstift som hade högre motstånd, hur gör jag, skall jag be dom att byta alla 4 stiften eller tar man dom ett och ett när det visar sig att dom är dåliga ?

Kan berätta att jag har haft ett antal VW Golf dieslar 1.8 TDI och där brukade man byta alla 4 stiften vid ca 18.000 mil, stiften kostade ca 100:-/st.

/Erik
Hur kommer det sig att dom anmärkte på ett glödstift på Servicen ?
Anmärkte du på något problem ?
Användarvisningsbild
av ErikHusberg
Det stod i felloggen, och det kan stämma, för när det var som kallast i Januari (ca -15) startade jag utan dieselvärmaren och då hörde jag att den tända bara på 3 cylindrar, men det varade bara i några sekunder.

/ErikH
Användarvisningsbild
av CarMan
07:a har du inte garanti?
Användarvisningsbild
av ErikHusberg
Bilen är uttagen 2006-08-09, nybilsgarantin är 2 år så den har gått ut.

/ErikH
av Psyko
ErikHusberg skrev:Bilen är uttagen 2006-08-09, nybilsgarantin är 2 år så den har gått ut.

/ErikH
Vad är det för verkstad som konstaterat detta ?

Märkesverkstad eller annan ?
av greenbay
Skall verkstaden byta, kanske det är lika bra att få alla bytta på en gång. Om du byter själv kan du ju byta det trasiga, du skrev ju själv att de höll 18000 mil i Golfen, så du har tid kvar.

Greenbay
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag vet inte på rak arm vilka glödstift din motor har. men är det såna specialare som sitter i volvos 5 cylindriga så är det mer än bara en varm tråd i dom, så dom kostar en bra slan.

Du har ju kkl i 3 år.
Användarvisningsbild
av ErikHusberg
ok, numera vill jag mest köra och putsa/tvätta, lämnar all service till märkesverkstaden, men ibland behöver man lite råd och dåd.

/ErikH

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]