Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Är det någonsom har handlat bromskivor och belägg ifrån skruvat och hur är deras kvalite?,de verkar ju bra priser?
Bilen är v70n-01
av mash100
Inte bromsdelar men bussnigar till länkarm. Kostade exat häften jämfört med Mekonomen :wink:
Leverans dagen efter beställningen.Kanon bra :!:
Användarvisningsbild
av midnight
Har köpt belägg för frambroms och en spindelled, ska monteras nästa vecka. Prylarna på volvo kostar 740:- för spindelleden och lite mer för beläggen. Men då heter det väl originaldelar förstås. Det ska bli kul att prova för detta behöver inte vara något speciellt mycket sämre prylar bara de är billigare :lol:
Användarvisningsbild
av isak
hej.
vore kul om ni kunde meddela passform o fungtion till oss övriga?
isak
Användarvisningsbild
av midnight
isak skrev:hej.
vore kul om ni kunde meddela passform o fungtion till oss övriga?
isak
Idag bytte jag spindelleden och bromsbeläggen och satte in prylarna som blev köpta på "skruvat". Spindelleden fick jag lite hjälp med av en som har bättre verktyg till detta än vad jag har och han sa att det funkade lika bra vid montering som originaldel. Bromsbeläggen passade jag på att byta när ändå bilen var upphissad. Efter rengöring av bromsok så monerades allt ihop och sedan provköras lite försiktigt med lite lagomt mjuka inbromsningar så beläggen skulle vänja sig vid bromsskivan en del sedan var det bilprovningens tur sedan. Bilen gick igenom utan några som helst klagan. Ett bevis på att reservdelar behöver inte bli så blodigt dyrt som många tror. ??:-/ På samma gång vill jag tacka alla de mekare som ger oss värdefulla tips när det strular tills sig för oss och när vi får tummen mitt i handen ibland :lol:
DETTA ÄR ETT KANONFORUM!

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]

Ström och genomföring verkar inte s&ari[…]

Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]