Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gustafssonboarp
Hej
jag har en Volvo s80 2003. D5. Jag har ett konstigt problem med den. När jag startar och kör så är allt normalt,men efter c:a 10 minuter så slocknar hela instrumentpanelen ner ,visare och lampor stängs av helt. Enl Volvoverkstaden kan det vara ett datorfel som kan kosta mellan 8000.10000 och åtgärda. Finns det någon som kan något om detta och måste man anlita volvoverkstäder för att få detta åtgärdat?
Kjell Gustafsson [email protected]
Användarvisningsbild
av andreas 80
Troligtvis är det ditt kombiinstrument som börjar ge upp.
Om du söker på forumet så kommer du se att det finns fler som haft liknande problem, oftast slutar det med ett byte som kostar ungefär vad du skrev ovan.

Det finns speciella elektronikfirmor som säger sig kunna laga dem för en mindre summa, sedan kan man alltid chansa på att köpa ett begagnat, men man måste ändå in till volvo för att ladda in rätt mjukvara.
Användarvisningsbild
av greeeken
Att stoppa in ett beggat fungerar.
Det har tagits upp på andra forum oxå.
Det är ju den billiga varianten av det hela o långt ifrån dom 8-10000 kr som ett nytt kan kosta
Användarvisningsbild
av wissel
Gustafssonboarp skrev:Hej
jag har en Volvo s80 2003. D5. Jag har ett konstigt problem med den. När jag startar och kör så är allt normalt,men efter c:a 10 minuter så slocknar hela instrumentpanelen ner ,visare och lampor stängs av helt. Enl Volvoverkstaden kan det vara ett datorfel som kan kosta mellan 8000.10000 och åtgärda. Finns det någon som kan något om detta och måste man anlita volvoverkstäder för att få detta åtgärdat?
Det måste ju inte vara det maximala felet :-O) tror jag läst att det kan inträffa en massa ruggiga konstighter om till exempel batteriet är kass eller dålig laddning mm. Jag skulle i alla fall börja med att kolla mindre dramatiska fel, det kanske till och med finns en felkod :-O)
Håller tummarna på ett billigt fel :-)-)
Användarvisningsbild
av wissel
Gustafssonboarp skrev:Hej
Hur har det gått för dig :?: det är alltid bra att veta så vi alla lär oss och kan dela med oss, lite vitsen med detta forum, så vi kan hålla kostnaderna "någorlunda" i schack :!:
:-)-) :-)-)
av Gustafssonboarp
Jag vet inte riktigt än. Ska till volvo i morgon för att en felsökning i datorerna. Ev felkoder. Sen ska jag kolal om det går att lösa med begagnat.

..Mina nya belägg hade en slags platta p&ar[…]

Spolning av automatlåda

Mekonomen blåser dig nästan alltid […]

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Har du inga problem, kör vidare.