Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Vovlo_Henrik skrev:Mätvärden på temperaturgivare:

-10c - 8200-10600ohm
20c - 2200-2800ohm
80c - 250-400ohm

:-)-)
Men vart sitter givaren ???
Användarvisningsbild
av Tomas88
emwtur skrev: nästan enda grejen som kan få motorn att INTE bli varm är en trasig termostat,
en ny kostar 123:- som originaldel - vet inte om packningen ingår.

/emwtur
Packning ingår.
av Hemulen
Givaren på en vanlig 230f-motor sitter ungefär under det andra insugningsröret räknat framifrån. Ca 2-ans cyl. :) Taget fritt från min minnesbild ?:-/ Så det kan ju skilja någon centimeter hit och dit.........
Användarvisningsbild
av Bosse78
Hemulen skrev:Givaren på en vanlig 230f-motor sitter ungefär under det andra insugningsröret räknat framifrån. Ca 2-ans cyl. :) Taget fritt från min minnesbild ?:-/ Så det kan ju skilja någon centimeter hit och dit.........
Då förstår jag att det inte kan vara pumpen som e trasig... Vilken termostat ska man ha då ??? vad e de gör skillnad???
Användarvisningsbild
av emwtur
Bosse78 skrev:Då förstår jag att det inte kan vara pumpen som e trasig... Vilken termostat ska man ha då ??? vad e de gör skillnad???
Antar att det är gradtalet på termostaten du funderar på ...
den med högre gradtal ger bättre värme i kupén på vintern.

JAG skulle ta den med högst gradtal - om du nu inte tänkt råtrimma motorn så att kylsystemet knappt orkar med.

/emwtur
Användarvisningsbild
av Bosse78
Skulle byta termostat idag. Men jag hann knappt känna på muttern så gick hela djävla pinnbulten av såklart!!!!! nån som vet någon i södra stockholm som kan fixa nått sånt här, billigt???
Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju int[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]