Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ic3man
hejsan har en volvo 740 tic -87. startar man heljuset så dör bilen. har sj ingen aning om vf den gör så. hoppas att de är någon här ute som kan ge lite ljus på frågan min. är de nått så fråga så ska ja försöka förklara.
av Hemulen
Felet fanns med i ett program av "Bosse bildoktorn". Han putsade och la på kopparpasta sen blev det bra. Som sagt det går åt mer ström när du knäpper på helljuset. Är då inte typ jordpunkter i skick så räcker inte strömmen till.Finns ju även en eller tvåjordflätor till motorn.Kanske även kolla batteriets poler. :)
Om detta inte fungerar kan du fundera på att byta batteri.

Hade en 940 som dog när jag slog på helljuset, och när jag skulle starta var batteriet dött, visade sig att batteriet inte ville vara med längre.
Men troligen är det som alla före mig sagt, lycka till!

//Rampitsch
av ic3man
har hittat på felet. förra ägaren hade haft extra lyssen på bilen men inte fixat kablarna när han hade plocket bort dom. så att en kabel låg mot bilen. så när ja hade på helljuset så dog bilen. de blev kortis. men nu funkar allt i bilen.
Användarvisningsbild
av sidhabo
ic3man skrev:har hittat på felet. förra ägaren hade haft extra lyssen på bilen men inte fixat kablarna när han hade plocket bort dom. så att en kabel låg mot bilen. så när ja hade på helljuset så dog bilen. de blev kortis. men nu funkar allt i bilen.
Oki gött ic3man. Tackar för feedback. Rätt många som glömmer det när de väl löst sitt problem :) Men värdefullt för forumet och alla som försöker hjälpa ...
emblemwraps -crome delete

Jag hade nog investerat i en hel grill-som finns […]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Hej, Fick en felkoden P24C6 idag och nu är d[…]

Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]