- fre 13 mar 2009, 06:46
#268790
Funderar på att ge mig på projektet "byte av länkarmar" för att slippa byta de främre bussningarna som är rätt risiga.
Behövs en hjulinställning göras efter bytet? En verkstad svarade att det behövs inte, men en annan skulle göra det... Verkar råda lite delade meningar kring detta.
Har läst här på forumet om några kulor som kan lossna någonstans om man inte är försiktig. Kan någon förklara en slags arbetsgång när man byter för att undvika att dessa lossnar?
Hur är dessa detaljer om man köper på biltema eller mekonomen? Sämre än det man kan få tag i på Volvo eller är det bara "same shit, different name"?
Behövs en hjulinställning göras efter bytet? En verkstad svarade att det behövs inte, men en annan skulle göra det... Verkar råda lite delade meningar kring detta.
Har läst här på forumet om några kulor som kan lossna någonstans om man inte är försiktig. Kan någon förklara en slags arbetsgång när man byter för att undvika att dessa lossnar?
Hur är dessa detaljer om man köper på biltema eller mekonomen? Sämre än det man kan få tag i på Volvo eller är det bara "same shit, different name"?