Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

ok får kolla den jordpunkten imorgon, snart ska jag cykla till jobbet, man får ju motion när inte bilen funkar. att det skulle vara den nya tändmodulen som är trasig verkar konstigt, även om den startade med den gamla så dog den ju igen när jag kom hem, men man vet aldrig
ok nu är bilen död tänder bara ibland, finns ingen gnista, jag är kass på felsöka bilar men batteriet är halvsegt men drar startmotorn hyfsat bra så det borde väl kunna ge gnista på stiften? :???:
nu startar den ibland o går några minuter se tvärdör den, har prövat direktström från batteriets+ till spolens+ om det nu är rätt men startar ej, sen provade jag att koppla ett stift direkt från spolen med tändningen på och direktstöm och duttade stiftet mot jord men ingen gnista ska det inte bli det om man gör så? eller man kanske måste köra med startmotorn?
har 11,8v till tändspole och hallgivare men jag har inte mätt utsignalen från hallgivaren, förstår inte hur man ska komma åt att mäta där bakom, ska försöka att hitta var den tråden tar vägen kanske lättare att mäta där, jag såg på elschemat att det var felkopplat till min tändspole men det har ju funkat i 5 år jag ändrade men det hjälpte inte motorn tänder aldrig nu
hittade en ny pryl inne i bilen mellan golv och instrument när jag tog bort plastkåpan under ratten, en svart låda som det går sladdar till, den är ca 12 cm hög o lång, är det den som är tändningsmodulen? isåfall har jag missuppfattat jag trodde det var den som sttter i vänster innerskärm :???:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]