Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Gammla Bettan startar inte. Startmotorn går runt men inget liv i henne, har kollat kamrem, stift, fördelarlock, rotor, säkringar, allt ser bra ut. Jag har sökt på detta forum och andra som har 900-serien men inte hittat någont som hjälper mig. Misstänker bränslepumpreläet är kass men vet inte riktigt hur jag ska kolla det. När jag byglar mellan kontakterna 30 och 87/1 så klickar det i ett relä som sitter på insidan vänster framskärm, men jag hör inte pumpen arbeta. Jag provade med en kabel mellan 30 till 87/1 och en kabel mellan 30 till 87/2 på samma gång men det hjälpte inte. Hur ska man bygla :?: . Ska man lägga en kabel mellan 30 och 87/1 och en mellan 87/1 och 87/2 :?: Jag är helkass på bilel :cry: .

Info: B 230FK, LTT, 1997
Senast redigerad av 1 freak1, redigerad totalt 0 gånger.
jag kollade i haynes bok för volvo 940 då står det så här

tom tank
battariet urladdat (motorn går runt långsamt)
tändstiftna slitna,defekta eller med felaktigt elektronavstånd
fukt eller skada i tändnigen
låg cylinderkomperssion
större problem som tex kamaxelns drivrem brusten :shock:
Jag har provat de tips och ideer som kommit fram här samt kollat att det finns spänning överallt där det ska finnas.
Har kommit fram till att pumpen måste vara kass :cry:

Tackar för hjälpen boys :D
freak1 skrev:Jag har provat de tips och ideer som kommit fram här samt kollat att det finns spänning överallt där det ska finnas.
Har kommit fram till att pumpen måste vara kass :cry:

Tackar för hjälpen boys :D
Lämnade bilen till en bekant som felsökte och hittade en kabel till pumpen som gått av, han lödde dit den sen funka bilen i 2 dagar. Tllbaks med den och då hade pumpen lagt av :( . Ny pump hittade han för 950:- någonstans i Sverige. Bilen går som den ska nu :D
Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]