Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rog09
Har ett trasslande kombinationsintrument (V70 -03). Instrumentet svartnar dvs alla mätare slutar fungera men farthållaren fungerar som vanligt. Efter nån mil kan det plötsligt börja fungera igen och så håller det på. Får även ett felmeddelande om att uppsöka verkstad för kontroll av felet.
Enligt Volvo är det bara att köpa nytt för 11000 inklusive allt jobb eller begagnat för 4000 med den osäkerheten det medför.
Har hittat en firma i Stockholm, Doldapixlar, som reparerar för 6000 och med 3 års garantil.
Nån med liknande erfarenhetet och tips?
Jordfel, glappkontakt eller vad?
av Psyko
Rog09 skrev:Har ett trasslande kombinationsintrument (V70 -03). Instrumentet svartnar dvs alla mätare slutar fungera men farthållaren fungerar som vanligt. Efter nån mil kan det plötsligt börja fungera igen och så håller det på. Får även ett felmeddelande om att uppsöka verkstad för kontroll av felet.
Enligt Volvo är det bara att köpa nytt för 11000 inklusive allt jobb eller begagnat för 4000 med den osäkerheten det medför.
Har hittat en firma i Stockholm, Doldapixlar, som reparerar för 6000 och med 3 års garantil.
Nån med liknande erfarenhetet och tips?
Jordfel, glappkontakt eller vad?

Laga för 6000 tycker jag låter dyrt, tycker iofs att byta för 11 000 låter dyrt oxå.
När kollade du priset och vad kostade själva instrumentet ?

Har för mig att Volvo gjort en prissänkning på just kombiinstrument men är inte säker.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag byte ett härom dan, tror det landa på 9000:-
Användarvisningsbild
av CarMan
mitt pris kan ha varit inklusive felsökningen
av Arne
Elfel på nyare bilar inte minst Volvo är allt för vanligt. Det är svagt av biltillverkarna att ha så undermålig elektronik på bilar. Hur tror ni dessa bilar är då de börjar bli 18-20 år gamla?
Användarvisningsbild
av CarMan
Arne skrev:Elfel på nyare bilar inte minst Volvo är allt för vanligt. Det är svagt av biltillverkarna att ha så undermålig elektronik på bilar. Hur tror ni dessa bilar är då de börjar bli 18-20 år gamla?

Själv är jag förvånad över hur få fel det blir på dessa bilar, är inte så många som drabas av fel, i förhålande till hur mycke el det är i en bil & hur dan elektronik det är i bilarna.
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]