Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ogya
Det är inget fel. Ni besvärara bara verkstäderna i onödan och bekostar Volvos redan ansträngda ekonomi (återförsäljaren skickar notan till VCC).
Vad är ni rädda för? Skulle något gå sönder (vilket det inte gör) så gäller ju garantin. I den situationen tar man bilen till verkstaden.
Tänk om alla som inte är sjuka skulle gå till doktorn, vilka skatter vi skulle få betala då!

Hoppas ni i övrigt är nöjda med era bilar.
Användarvisningsbild
av henka35
Ogya skrev:Det är inget fel. Ni besvärara bara verkstäderna i onödan och bekostar Volvos redan ansträngda ekonomi (återförsäljaren skickar notan till VCC).
Vad är ni rädda för? Skulle något gå sönder (vilket det inte gör) så gäller ju garantin. I den situationen tar man bilen till verkstaden.
Tänk om alla som inte är sjuka skulle gå till doktorn, vilka skatter vi skulle få betala då!

Hoppas ni i övrigt är nöjda med era bilar.
Men va F_N säger du! Nu blir jag riktigt upprörd!!
Om de inte bygger klart bilarna i Torslanda ska jag som kund ta notan? För vi vet alla hur det fungerar när garantin är slut... Då kan jag lova att VCC inte tar något kopplingshaveri som garanti. Det är min tredje nya Volvo och jag vet att 24 mån är det som gäller. Sedan är det din egen börs som betalar.
Därför ska man påpeka alla defekter som finns på produkten. En vibrerande kopplingspedal är inte normalt och det är framförallt inte speciellt mycket premium över det.
Min bil har dock blivit näst intill vibrationsfri idag. Så jag kommer inte låta verkstan göra något åt den.
Men om vi som kunder inte kan vända oss till verkstaden för support med problem. Vad ska vi då göra??
Det tycker jag du Ogya kan svara på!

//Henrik
av erikgxx
Jag anser att du är fel ute Ogya. Om inte Volvo får reda på eventuella brister på sina bilar kan de ju heller inte förbättra sig. Tänk om man kör runt i en helt ny bil som skramlar och som drar 1l soppa mer än beräknat. Då kan man inte resonera som så att jag "hjälper" Volvo genom att inte bry mig om att säga att man inte är nöjd. Det är väl det viktigaste en tillverkare kan göra, att ta hand om sina missnöjda kunder, så att de köper en Volvo nästa gång också.
Användarvisningsbild
av henka35
Nu är bilen fixad. En stoppkloss är monterad på pedalen så nu känns inte vibrationerna :D

//Henrik
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
(Vad kom ni fram till? Är det ett fel eller är det inte det?)
henka35 skrev:Nu är bilen fixad. En stoppkloss är monterad på pedalen så nu känns inte vibrationerna
Ptja, fast dölja felet gör väl inte saken bättre? :roll: Jämför med att du har feber och tar en alvedon och febern går ner, inte är du frisk för det. :wink:

Fast Volvo kanske inte har en bättre lösning för tillfället?

/Kalle
Användarvisningsbild
av henka35
~Kalle~ skrev:(Vad kom ni fram till? Är det ett fel eller är det inte det?)
henka35 skrev:Nu är bilen fixad. En stoppkloss är monterad på pedalen så nu känns inte vibrationerna
Ptja, fast dölja felet gör väl inte saken bättre? :roll: Jämför med att du har feber och tar en alvedon och febern går ner, inte är du frisk för det. :wink:

Fast Volvo kanske inte har en bättre lösning för tillfället?

/Kalle
Så kan det vara... :roll:
av Ogya
Ptja, fast dölja felet gör väl inte saken bättre? Jämför med att du har feber och tar en alvedon och febern går ner, inte är du frisk för det.
Så om Volvo monterar sin motor i gummibussningar så att inte hela bilen vibrerar, fuskar man då? Konstig logik det här.

För övrigt är det inget fel, jag kommer hävda det till döddagar. Och förresten, kör ni med foten vilandes på pedalen? Har man riktigt otur så kan det leda till brända kopplingar. Handhavandefel. Foten ska vila på golvet. Fast ni kanske menar när plattan är i botten. Hur som helst så är alla bilar olika bra på olika saker. Därför finns det olika modeller att välja bland! Hela min bil (av utländskt märke) vibrerar hela den när man står stilla i motlut, men jag accepterar att så är den!

För övrigt ska man i år köpa en svensktillverkad bil, tycker jag! Det finns ingen ursäkt att köpa något annat om man inte köper en riktigt billig bil eller en mikrobil som Volvo eller Saab inte kan erbjuda.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]