Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Du ska i alla fall hålla dig långt borta från alla alternativ som innefattar miljöpartiet.
Jag tycker det känns som att det är omöjligt att veta vilket alternativ som ger minst höjning av drivmedelsskatten. (För sänkning lär det knappast bli.)
Skillnaden verkar ju hittills vara att "rödgröna blocket" sa att det skulle komma en höjning medans "alliansen" sa att det inte skulle det men sen kom det ändå en höjning.
det är nog en bra analys thomas!
det fanns ju fordonsgas för ca 35 år sen, försvann på samma vis som etanolen?
isak
andreas_lofgren skrev:Du ska i alla fall hålla dig långt borta från alla alternativ som innefattar miljöpartiet.
Se även till att rösta så att inte vårdbiträdet Mona Sahlin hamnar som stadsminister. Om det händer kommer jag emigrera :)

Så jag hoppas att även de mest inbitna socialdemokraterna här i landet inser Monas inkompetens och orimlighet i att leda ett parti och ännu värre ett land! Hon kan ju för fasen inte ens hålla ordning på sin egen ekonomi.

Sorry, blev lite OT det där :)
Nej det är bara att acceptera att det blir en höjning av skatten på dieseln med 40 öre på 2år, men idagsläget har vi inget alternativ.
TÄNK er skräckscenen med 2 tokiga språkrör, Pomperipossan som tycker det är häftigt att betala skatt samt dörrmattan Ohly i makten då hade vi haft redan nu ett drivmedelspris runt 20 kr/l och fortsatt en häxjakt på privatbilismen!!
jumu01 skrev:Nej det är bara att acceptera att det blir en höjning av skatten på dieseln med 40 öre på 2år, men idagsläget har vi inget alternativ.
TÄNK er skräckscenen med 2 tokiga språkrör, Pomperipossan som tycker det är häftigt att betala skatt samt dörrmattan Ohly i makten då hade vi haft redan nu ett drivmedelspris runt 20 kr/l och fortsatt en häxjakt på privatbilismen!!
Det är ett "worst case scenario" som man inte vill uppleva. :wink:
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]