Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!
Nu behöver jag er hjälp!
Förra veckan la min bil av helt. Började med att den ryckte lite då och då vid gaspådrag. Ryckningarna blev bara värre och värre. Tills slut ville inte bilen längre.
Bytte till en annan begagnad huvudpump då jag misstänkte att den hade blivit stum. Efter bytet gick den klockrent igen, och har gjort tills idag.
Märke redan när jag skulle ha bilen på eftermiddagen idag, att tomgången pendlade upp och ner. Körde iväg och då kändes bilen seg och ryckig. Stannade till och provade att dra ur kontaktstycket till lmm. Plötsligt gick bilen som vanligt igen. Men så fort kontaktdonet till lmm trycks i igen så blir den lika tråkig :( är det min lmm som har gett upp?
Trodde f.ö. att bilen inte skulle gå alls med lmm urdragen.

/Tynong
Pratade med en f.d volvomekaniker idag. Han trodde att det var lmm som hade gett sig. När lmm är urkopplad så går bilen på ett annat system.
Ska försöka få tag på en lmm med slutsiffra 016 och prova. Hoppas det är felet så att det inte är något annat som spökar :)

/Tynong
emblemwraps -crome delete

Ngn som använt dessa och som kan säga bu[…]

Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]