Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DarrenB
Jag kommer eventuellt att köpa en fabriksny V70 inom kort men skulle vilja ha R-Design-ratten istället för originalratten, den ser skönare ut då jag gillar sportigare och tjockare rattar.
Kan man köpa en sådan som en option?
Hur mycket kostar den i runda slängar?

//D
av DarrenB
Variosboy skrev:Den kostar 4450:- med montering! finns med i senaste månadsbladet från volvo.
Coolt!
Är den skön?
Jag har BMWs M-Sport-ratt färskt i minnet, den var underbar!

Kostar det 4450:- även om man beställer från fabrik?

/D
Användarvisningsbild
av Appel
Jag har köpt en sådan till min XC60, den är helt fantastisk, värd varje krona!

Jag hade en motsvarande i min senaste V50 och var en av detaljerna jag genast saknade i min nya bil. Bara att beställa :D
av S.t.r.a.n.D
4450:- med montering.

Antar att det går att komma undan billigare utan montering då. Har iofs inte bytt i en V70II men om det är lika enkelt som V70N så är det inte alls svårt. Gör du rätt enkelt själv.
Användarvisningsbild
av henka35
DarrenB skrev:Jag kommer eventuellt att köpa en fabriksny V70 inom kort men skulle vilja ha R-Design-ratten istället för originalratten, den ser skönare ut då jag gillar sportigare och tjockare rattar.
Kan man köpa en sådan som en option?
Hur mycket kostar den i runda slängar?

//D
Du ber du handlare att monterar in den innan leverans. Du får säkert lite rabatt i dessa dagar :-)-)

//Henrik

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]