Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jimpiz
Har nyss lämnat in bilen för byte av handbromsbackar. Men står jag i en backe, lägger ur växeln, drar upp handbromsen ¨sen släpper fotbromsen så rullar bilen en kort bit innan den tvärstannar. Rullar kanske runt 40 cm, sen tar det stopp. Är det något som sitter löst, eller är det något som verkstaden glömt att spänna fast?
av lollan
hmm har samma problem med min 85á :S har provat o spänna han, men det resulterar bara i att han tar snabbare, men han rullar fortf en bit innan han hugger.
av metalHJ
Ett visst spelrum brukar det ju kunna bli på äldre bilar innan bromsen nyper ordentligt! Men att bilen rullar uppåt 40 centimeter (Närmare en halvmeter) innan backarna suger åt, känns väldigt lustigt... Möjligtvis dåliga trummor? Eller någon infästning till backarna? Satte de dit nya monteringssatser vid bytet av backarna?

Ang. spänningen av handbromsen brukar jag köra efter 3 fria hack i början sen ska han börja nypa, och mellan 5 & 8'e hacket ska du ha full bromsstyrka! Spaken ska ALDRIG bottna, då måste bromsen spännas.
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]