Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag skall förmodligen beställa en ny tjänstebil i mars och har börjat samla lite offerter från olika Volvohandlare i Stockholmstrakten med omnejd, och jag skulle vilja ha en känsla för vilken rabatt jag kan förvänta mig dvs hur mycket jag kan pruta på nedanstående spec. Jag har fått några offerter men jag tänkte bara visa den första jag fått och inte den lägsta så att det inte påverkar era förslag! :)
...sen kommer jag att publicera det lägsta budet jag fått för att se om det överensstämmer med er känsla.

- V70II 2.5FT Flexifuel (200hk) Business (kampanjpris där Automat, Momentum, Bluetooth och metallic ingår) för strax under 300K SEK

- Summum
- Geartronic automat
- Metallic
- Läder
- Bluetooth
- Teknikpaket 1 (Keyless-Drive/PC, ABL-Aktiva Xenonljus, High Performance stereo)
- Herrgårdsvagnspaket 2 (Eluttag i lastutrymmet, Laminerat glas runt om, Elmunstycken, Privatlåsning, mörkt tonade rutor för bakdörrar och lastutrymme, Elmanövrerad baklucka)
- Bälteskuddar med barnsäkerhetslås (Integrerade bälteskuddar bak, elektriskt barnlås på dörrarna)
- Nyckelavstängning av passagerarairbag
- Armstöd i baksätet
- Progressiv rattservo
(Förresten: Något lull-lull jag glömt?)

Listpris enligt Volvos konfigurator: 380.450 SEK
Pris från Bilia Haga Norra oprutat baserat på kampanjpris: 331.995 SEK

Hur mycket lägre tror ni att jag kan komma?
Några konkreta prut-tips?
Kan de slänga in något extra i ovanstående spec utan större kostnad?

Tacksam för svar!
//D
Vinterdäck är ju bra att ha, men det skall du ju ta utanför tjänstebilsköpet så det inte läggs på förmånsvärdet.

Vår firma har 11% på ny bil. 100% på metallic samt 30% på vinterdäck å 15% på lokalt monterade tillbehör så som drag etc.

Drag är ju oxå bra, men samma sak där. Köp sen.

Tyg/gummi mattor även till bagagerummet brukar det ju bjudas på.
Hej

När jag tog tjänstebil så fick vi en rabatt på ny bilspriset 14,7 %
samt metallic lack 100 %.

Övriga tillbehör ca 20 %.

Obs !
I övriga tillbehör så var det vinterhjul, dragkrok,bluetooth handsfree system volvo,plastmattor i kupe samt
lastutrymmet,

Så den totala rabatten blev i kronor 60000 i % ca 17 % rabatt.

Tog allting på förmånsvärdet.

SÅ JAG TROR ATT DU BORDE KUNNA HAMNA PÅ CA 17 % RABATT TOTALT PÅ DITT BILKÖP,
MEN OM DU BARA TÄNKTE PÅ RABATTEN PÅ BILEN UTAN DÄCK, DRAKRKOCK MM. CA 15 % RABATT.

( DU HAR JU TROTS ALLT REDAN FÅTT EN BRA RABATT REDAN NÄR DU TAR BUSINESS MOMENTUM MOT VANLIGA MOMENTUM BILEN)

M.v.h

EWIW
ewiw skrev:Hej
( DU HAR JU TROTS ALLT REDAN FÅTT EN BRA RABATT REDAN NÄR DU TAR BUSINESS MOMENTUM MOT VANLIGA MOMENTUM BILEN)
Med det i åtanke vad borde ett rimligt slutpris hamna på just för att det är en kampanjbil?

Finns det andra möjligheter? Tex att dra ner förmånsvärdet ytterligare mha bilhandlaren? Det är ju definitivt värt något för mig då det påverkar min privatekonomi positivt.

Jag kan nu säga att det lägsta bud jag fått hittills är 312.000 SEK från en bilhandlare 1 timme från Stockholm, dock inte Bilia. Börjar jag närma mig gränsen för vad som är rimligt eller borde jag kunna få priset under 300K?

//D
ewiw skrev: Tog allting på förmånsvärdet.
Förresten glömde att fråga...
vad menar du med det?
ewiw skrev: SÅ JAG TROR ATT DU BORDE KUNNA HAMNA PÅ CA 17 % RABATT TOTALT PÅ DITT BILKÖP,
MEN OM DU BARA TÄNKTE PÅ RABATTEN PÅ BILEN UTAN DÄCK, DRAKRKOCK MM. CA 15 % RABATT.
Om jag bygger en bil i konfiguratorn (ca 380.000 SEK) och drar av 17% i rabatt så hamnar jag på ca 315.000 SEK vilket är nära det lägsta bud jag fått. Dock utan vinterdäck eller dragkrok. Då överensstämmer det med den vanligaste rabattsiffran som jag sett här på forumet.

Å andra sidan vet jag inte hur jag ska räkna på kampanjpriset. Räknar jag 17% på kampanjpriset plus lite extrautrustning borde jag hamna på ca 280.000 SEK. Är det rimligt eller är det helt enkelt för lågt?
Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till kampanjpriset, för om man inte får 17% rabatt på kampanjpriset då är ju egentligen effekten av kampanjpriset ingen alls. Skillnaden är att du slipper förhandla, det har liksom kampanjpriset gjort åt dig.

Grundfrågan är väl hur lågt priset kan bli på ovanstående spec oavsett typiska rabattprocent?

//D
poseidon skrev:När man köper tjänstebil så brukar man inte får kampanjpris och rabatt, listpris + rabatt brukar gälla. Men det kan ju vara annorlunda i dessa tider.

Kampanjpriserna är väl mest för privatkunder.
Det är ingen handlare som sagt något om det så priset verkar även gälla tjänstebil.
DarrenB skrev:
ewiw skrev:Hej
Finns det andra möjligheter? Tex att dra ner förmånsvärdet ytterligare mha bilhandlaren? Det är ju definitivt värt något för mig då det påverkar min privatekonomi positivt.
//D
Det får du isådanafall be din arbetsgivare om, skatten beror bara på bil+utrustningsnivå oavsett rabatt. Resten handlar om hur samvetsgrann man själv är när man taxerar den i lönespecen.

btw så fick jag 12% på min i sommras. Borde inte vara svårt att få 15% en dag som denna eller?
Jag har kört en del Volvos men bara handlat BMW så jag har inte så mycket erfarenhet av att deala med Volvohandlare men när vet man egentligen då de verkligen nått botten på prisskalan för din offert?
Måste man ligga på eller kan man lita på att handlaren verkligen har gett dig bästa priset?
DarrenB skrev:Måste man ligga på eller kan man lita på att handlaren verkligen har gett dig bästa priset?
Lita på en bilförsäljare?? :lol:

Du får nog dubbelkolla och åter dubbelkolla med flera olika handlare för att veta om du nått botten. Men 2009 verkar ju bli ett av de sämsta bilåren. Så borde bli lättare att göra en bra affär ju längre man väntar på 2009.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]