Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tisdag
Hej igen!! Har bytt olja och spolat den gick åt 16liter innan den blev ren.när problemet började så slirade lådan bilen gick knappt framåt.men när den stod 2tim och blev kall så gick den som vanligt växlade bra.Jag åkte och köpte 20liter olja och spolade lådan. Körde ca5km växlade bra, men sen började skiten att slira. det verkar som lådan blir varm och det är då lådan slirar.Är det någon som vet vad detta beror på eller är lådan helt slut.men varför går den när lådan är kall.//Nicke :(
Användarvisningsbild
av camaro69
Hur länge har du haft problem med växellådan innan du bytte olja i den?
Användarvisningsbild
av Tisdag
Hejsan!! Pratat med verkstaden och skall dit för en uppgradering han sa att det måste göras vid olje byte.slirningen hände en gång körde ca 200m så att jag kom av vägen,sen stod den still ca2tim sedan körde jag hem funkade bra i lådan.sedan provade jag lådan när jag bytt olja slirade efter ca5km då var jag hemma ställde bilen direkt.det är inte mycket kört vid slirning .hoppas lådan blir bra efter uppgraderingen//Nicke :(
Användarvisningsbild
av Tisdag
Hejsan igen!! Nu är det konstaterat att lådan har rasat. var på verkstaden och skulle uppgradera lådan men jag hadde den nya uppgraderingen sedan nollade de adaptionen.provkörde bilen ca 4km då slirde lådjävel igen.Skall köpa en beg kostar ca 10-12000 + arbete 8000.Det är kul att ha en automat.//Nicke :(
av Psyko
Tisdag skrev:Hejsan igen!! Nu är det konstaterat att lådan har rasat. var på verkstaden och skulle uppgradera lådan men jag hadde den nya uppgraderingen sedan nollade de adaptionen.provkörde bilen ca 4km då slirde lådjävel igen.Skall köpa en beg kostar ca 10-12000 + arbete 8000.Det är kul att ha en automat.//Nicke :(
Kanske har det något med informationen i din signatur att göra :roll:

Dom enda låderna jag har varit med om ras på är trimmade bilar och långmila taxibilar
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]

Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]