Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har en golf¨års 05 2.0 tdi backsensor funkar inte vad kan det vara*? när jag startar den och lägger in den på R, det är en automat låda dsg den pipper sen när jag backar när jag är nära en bil så varnar den inte. Sen när jag har lagt den i D och kör lite stund och lägger in i R då pipper den inte alls, sen när jag stänger av bilen och startar den iigen och lägger in den på R så pipper det men som sagt den varnar inte alls. Kan det vara attt jag har starkare batteri? För att när jag hade svag batteri innan så pep det bara när jag köpte 80amper eller vad det stavas så piper det lång ton, och att det är ingen bublor på backsensorerna och jag tror inte att det är rostade eftersom det är en 05 års
Du kan aldrig ha ett för starkt batteri. Varje förbrukare tar ut den ström den behöver, och den beror på motståndet i förbrukaren, och det är ju bara bra om det finns ström över i batteriet till något annat angeläget. I=U/R

Jag vet inte så mycket om din automatlåda och dess funktion, men för mig låter det som att backsensorn är trasig på något sätt.

Ett tillägg: Det stavas Ampère, om man skall vara noga. I dagligt tal och skrift duger Ampere också.
Tomas88 skrev:Problem med bilar av annat märke än Volvo brular vi ta i Allmän Bil-diskussion.
Sen har jag förtydligadat din rubrik. Tänk på att sätta en tydligare rubrik i fortsättningen, så får du lättare hjälp också.
Att du ber om ursäkt för att du har en golf beskriver ju inte ditt problem så bra. :wink:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=27457
har missat det är ganska ny här ute men men det är lungt fixar det till nästa gång
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]