Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Valde du till trygghetsavtal på din bil?
Nej, för mej kändes det inte aktuellt...
Användarvisningsbild
av CarMan
Jocke S. skrev:
Hur kom det sig att du började fundera på det? Redan fått problem eller sitter gubbarna på ditt jobb och skrämmer upp dig?
Nej då, bilen går som en dröm!

Däremot polarens V70 -02:a fick nerslag på bakre länkarmslagringar vid senaste besiktningen. Han ringde därpå Bilia och frågade om garanti eller kostnad på reparation! Detta gick inte på garanti utan skulle kosta ca. 6000 kr.

Eftersom hans bils servicelampa strax efter detta tändes, beställde han en service på bilen! Väl inne på servicen (samma verkstad som han tidigare ringt om länkarmslagringarna) upptäckte dom glappet som fixades på garanti.

Det visade sig att enligt service-killen och verkmästaren, så gick detta på bilens 8-åriga rost-garanti.
Han har möjligtvis inte an AWD? däe fans en liten seria som länkarmarna korigerade på.

jag har inte "REGELBOKEN" här, men ett lngskott är att korision i hjulupphängningen går på rostskyddsgarantin !!!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Han har möjligtvis inte an AWD?
Nej, det var ingen AWD...

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]