Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
Jag monterade två bromsok från Biltema fram på min racer idag !
Måste bromsvätskan vara INNE i oket ? :-(O)

När jag skulle lufta oket efteråt stod det en stråle ut från oket - det verkar helt enkelt som om någon glömt montera packningen på kolven !

Jag har alltid tyckt att "va faan" - det är samma skit överallt men ...
Nåväl - det positiva var att dom hade skickat med glidpinnar och rubbet med grejor som kan vara bra att ha när man byter ok !

som tur var så är inte det gamla oket helt kass utan det får klara sig en stund till !

Disappointed !!!

/emwtur
Vi får nog leva med att ibland få en defekt grej när vi köper reservdelar.Konstigt nog hjälper det inte att ta paketet som ligger längst in på hyllan,är oturen framme så är den också kass. Hur man än trixar så får man den söndriga grejen, om det så bara är en söndrig reservdel i en hel stapel! Den dagen ska man inte köpa någon lott! :-O)
jo !
Jag brände ner till Göteborg idag och bytte det.
Fick en fin kommentar av tjejen som tog emot det;
"Vad är det för fel ? funkar inte handbromsen ?"

/emwtur
har alltid undrat över kvaliten på deras ok! har monterat några själv, har dock inte tänkt på kolven- det om chromet var intressant!! har gjort några kolvar själv, då i axelstål, det håller kanske bättre, hoppas det är samma på biltemas!
hör av dig om du är intresserad att sälja rostfria kolvar :-)
iofs så kan man väl ge sig f**n på att då rostar oket istället :-<
/emwtur
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]