I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Jellan
Hej alla,

Kör en 2000 T4a - tokfin är den; har precis passerat 7.000 mil. Har BSR Steg I + OptiFlow - i under huven; det trycker iväg ganska bra i de fall jag mosar till plattan. :lol:

Fläskar jag på ordentligt uppstår ganska bra svaj i ratten - har fått reda på att standardupphängningen är rätt klen i S40 T4. Vill gärna ge mig på att få någon att byta ut bussningarna + byta bromsbeläggen till något som bettar bättre än de Volvo standardplattor som bromsar bilen idag. ??:-/

Är det någon som skulle vara tokbussig o ge mig tips var jag bör vända mig - VAD ev. mer jag bör modda då det gäller väghållning + vad går en sådan operation på? ?:-/

Tackar redan på förhand för snabb input! :)

Jellan
T4 rules
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Va det gäller bussningar beror det lite på om man vil ha hårda eller stenhårda och man vill göra jobbet själv eller inte?

Turbocenter har åtminståen förr haft en sats med bättre bussningar + montering för vettiga pengar.

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute a[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)