Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Sedan jag hösten -08 övergav det sjunkande SAAB-skeppet har jag letat "ny" bil, och nu har jag äntligen anslutit mig till Volvo familjen :D

Blev en V70II D5 MY08 med 3000 mil på mätaren. Summum, hgv-paket 2, dragkrok, tidur, HP stereo, automat och takspoiler. Färgen är "Electric silver". Skinnklädsel och inredning i mörkgrått med alu-lister.
Beställde även mörkare toning på rutorna i samband med köpet hos Bilia (eller Lelax som de anlitar), tycker de "tonade" rutorna i hgv-paketet är rätt menlösa.
Dessutom passar helsvarta rutor snyggt ihop med de blanklackade B- och C-stolparna samt kromlisten runt rutorna.

Vinterdäck satt monterade på de rätt trista "sommarfälgarna", och lösa sommardäck skickades med, och så får det förbli.
Kommer leta 18-tums fälgar till våren, Odysseus modellen.

En första spontan bild:
Bild

De laminerade rutorna hade för övrigt stått pall för ett inbrottsförsök när bilen stod hos Bilia, sommardäcken låg i skuffen och det lockade till sig några klåfingriga filurer. De hade försökt bända loss bakrutan (uuhm smart?), men fick endast loss flisor i ytterkant och dessutom sprack lyktglaset bak :| . Men dessa byttes givetvis innan leverans till mig.
av lobbysleeper
Vet inte exakt hur den hade stått parkerad.
Men mycket möjligt att den stod i deras öppna flervåningsgarage då den dagen innan just hade lämnats in av säljaren och skulle inom någon dag in på verkstad/tvätt/rekond etc.
av lobbysleeper
Så har man fixat sommarfälgar. 18" Odysseus med standard Pirelli Pzero Rosso däck på. Dessa får duga tills de gjort sitt, sedan blir det Michelin.

Begagnade men oanvända, så det känns bra. Ska bara tvätta - ev lite polish - och sedan vaxa dem innan det är dags att skifta på bilen.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ett tips skulle vara att montera stänkskydd bak, jag ser att det bara sitter såna fram, varför ser man så många bilar som enbart har stänskydd fram och inte bak!?

/Kalle
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]