Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
Hejsan.

För att montera fjärrkontrollen till bensinvärmaren så krävs AEM. Så långt är det ok.

Men när det gäller funktionen. Vad jag har förstått så startar fjärrkontrollen bara förinställd tid. Och inte 'Direktstart' som jag vill ha.

Förinställd tid är ju värdelöst. Man vill ju starta värmaren ifrån lägenheten ner på parkeringen om man tex vill åka om 30 min.

Är det nån som vet bättre ?
av dante
Jag är ganska säker på att man med fjärren startar och stoppar värmaren. Dvs det behövs inte någon inställd tid. Annars försvinner ju i princip hela vitsen med fjärr.

/D
Användarvisningsbild
av _Rick_
Precis.

Funderar på att montera det på min S60. Men då måste jag veta

Annars klurar jag på dator i bilen, som i sin tur kan skicka en reläsignal till AEM för att starta värmare. Då kan man komma åt datorn via 3G eller GPRS. Och wappa från mobilen för att slå på/av värmaren.

Men då vill man ju veta hur funktionen blir.

webserver i bilen..

Tja. är man datornerd så finns det ju en del man kan göra :D
av dante
Jag kollade runt en del för ca ett år sedan angående detta och tänkte köpa en gsm-modul med relä för signal till AEM. De uppgifter jag då fick fram var inte helt klara på hur signalen skulle se ut. En uppgift var att det skulle vara en modulerad signal med varierande tid... lite lätt förvirrande men så har jag för mig att det var. Bilia samarbetade/visste inte så mycket.
Du får gärna meddela mig om du kommer fram till något.
Användarvisningsbild
av CarMan
dante skrev:Jag kollade runt en del för ca ett år sedan angående detta och tänkte köpa en gsm-modul med relä för signal till AEM. De uppgifter jag då fick fram var inte helt klara på hur signalen skulle se ut. En uppgift var att det skulle vara en modulerad signal med varierande tid... lite lätt förvirrande men så har jag för mig att det var. Bilia samarbetade/visste inte så mycket.
Du får gärna meddela mig om du kommer fram till något.
dedet finns en minicall som volvo orginal att köpa, den kan du ringa upp & direktstarta värmeren med, eller ringa o ställa en tid !
Användarvisningsbild
av CarMan
_Rick_ skrev:Hejsan.

För att montera fjärrkontrollen till bensinvärmaren så krävs AEM. Så långt är det ok.

Men när det gäller funktionen. Vad jag har förstått så startar fjärrkontrollen bara förinställd tid. Och inte 'Direktstart' som jag vill ha.

Förinställd tid är ju värdelöst. Man vill ju starta värmaren ifrån lägenheten ner på parkeringen om man tex vill åka om 30 min.

Är det nån som vet bättre ?
När du trycker på fjärkontrollen så direktstartar den & går den förinställda tiden.

vid montering av värmaren programerar man också in en förinstäld tid via en knaptryckning på en grej i skuffen, normalt 30 min
så varje gång du trycker på fjärkontrollen så går värmaren i 30 min.
Användarvisningsbild
av lukke
finns denna fjärr till dieselvärmaren också? vart kan man få tag på den isåfall och vad kostar den?
Användarvisningsbild
av _Rick_
carman: aha, det är var de kallar 'förinställd tid'. Jag tolkade det som det var bilens timer.

http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/clim ... 249402.htm

Okej, då kanske man skall se om man kan montera in en sån.
Användarvisningsbild
av CarMan
lukke skrev:finns denna fjärr till dieselvärmaren också? vart kan man få tag på den isåfall och vad kostar den?
minicall & fjärkontroll passar till både deisel & bensinvärmare, samt elvärmaren.
Användarvisningsbild
av lukke
om jag nu skulle köpa en fjärr vad behöver jag? t.ex.i form av mjukvara, AEM?, osv. AEM finns kanske redan finns eftersom jag har en parkeringssensor? är det bra räckvidd? Hjälp mig att reda ut detta!
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]