Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av steen
tänkte kapa Fjädrar på en V90 3,0, men vill ha tag på ett par nya så man kan ha på besiktningen. men nu till frågan, var får ja tag på de? förutom på Vovlo:).. mekonomen hade inga, biltema hitta ja inge heller men frågade iof ingen där.
av lennart lundberg
Hej!

Framfjädrarna finns på bilskroten eller Blocket.
Bak är det en bladfjäder om det är en V90. Går ej att kapa endast att byta.
Där är det samma sak, bilskroten eller Blocket som gäller.
Exempel: JB- bildemontering ”Jönköping”
Bladfjädern bak är olika beroende av vad bilen är utrustad, med eller utan nivåreglering.

Lennart 960
av Volvokarl
steen skrev:tänkte kapa Fjädrar på en V90 3,0, men vill ha tag på ett par nya så man kan ha på besiktningen. men nu till frågan, var får ja tag på de? förutom på Vovlo:).. mekonomen hade inga, biltema hitta ja inge heller men frågade iof ingen där.
Ja jag har också sökt framfjädrar (dock till en 960 3,0 -96) men att hitta andra "billigare" än de Volvo återförsäljare säljer har jag inte hittat i Sverige. Det finns en hel del tyska bildelssajter som hävdar att de har rätt fjädrar men jag får känslan från en del sidor att det är den typen av fjädrar som sitter i första modellen av 960 91-94 och de skall inte sitta i 960 från 95- eller S90/V90. Jag har lagt in en länk från en tysk nätförsäjlare av bildelar tidigare. Stötdämpare finns det gott om däremot
Användarvisningsbild
av quisten
Tror dessutom att sänksatserna inte säljs längre av volvo.
Dom kostade ett betydande belopp oxo.
Samt små jävligt att byta på multilinken.
av Volvokarl
steen skrev:tänkte kapa Fjädrar på en V90 3,0, men vill ha tag på ett par nya så man kan ha på besiktningen. men nu till frågan, var får ja tag på de? förutom på Vovlo:).. mekonomen hade inga, biltema hitta ja inge heller men frågade iof ingen där.
Här har du en en sänksats, det enda jag hittat så slipper du kapa av de du har om du nu inte gjort det redan

http://www.gemotorsport.se/webbutiken.html
Användarvisningsbild
av quisten
Volvokarl skrev:
Här har du en en sänksats, det enda jag hittat så slipper du kapa av de du har om du nu inte gjort det redan

Detta hjälper igenterligen inte om du inte vill ha bilen som en Epa traktor blad fjädern bak (komposit)
växer defenitivt inte på träd.
Fram sänkning är väl gjort på en gris blink men bak är en helt annan story.
Fanns inga baksänkningar till multilinken på denna sida iallafall.
av Volvokarl
quisten skrev:
Volvokarl skrev:

Detta hjälper igenterligen inte om du inte vill ha bilen som en Epa traktor blad fjädern bak (komposit)
växer defenitivt inte på träd.
Fram sänkning är väl gjort på en gris blink men bak är en helt annan story.
Fanns inga baksänkningar till multilinken på denna sida iallafall.
Ja jag skall inte fördjupa så mkt i de där sänkningarna och hur det skall göras, är inte intresserad av att göra något sådant själv men jag kom över den där länken i mitt sök efter framfjädrar. Har väl debatterats hur det skall göras när man har tvärgående kompositfjäder därbak

Här finns ju ett erbjudande för både fram o bak i alla fall. Ett länktips för de som är intresserade av sådant

http://www.samsteffansson.se/
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]