- tis 03 mar 2009, 10:06
#266279
Det är väl lika bra att erkänna. Själv är jag lite fundersam och skeptisk till en importerad Volvo.
Men en uppenbar fördel finns ju naturligtvis - Det är möjligheten att hitta en bil helt utan rost!
Nu vill jag gärna höra era erfarenheter för eller emot en importerad bil, samt vilka problem och
risker som finns. Tilbakaställd KM-räknare är väl en uppenbar risk, men hur är det med annat ?
Ett förtydligande. Skulle själv inte importera. Diskussionen gäller bilar som är intagna till Sverige.
Altså Volvobilar av typ 850/855, S70/V70 där någon annan redan har tagit in, fixat, besiktigat och
satt bilen i drift i svensk trafik och i svenskt system. Vilken typ av problem kan man då räkna med ?
Men en uppenbar fördel finns ju naturligtvis - Det är möjligheten att hitta en bil helt utan rost!
Nu vill jag gärna höra era erfarenheter för eller emot en importerad bil, samt vilka problem och
risker som finns. Tilbakaställd KM-räknare är väl en uppenbar risk, men hur är det med annat ?
Ett förtydligande. Skulle själv inte importera. Diskussionen gäller bilar som är intagna till Sverige.
Altså Volvobilar av typ 850/855, S70/V70 där någon annan redan har tagit in, fixat, besiktigat och
satt bilen i drift i svensk trafik och i svenskt system. Vilken typ av problem kan man då räkna med ?
Senast redigerad av 1 Volvosson, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V70 Glt 170 Automat & Volvo V70 T5 260 Automat