Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei. Jeg er en blodfersk Volvo V70 eier og lurer på om noen har tips til følgende problem. Har akkurat kjøpt en V70 2.4T AWD 2001 (bruktimportert fra Sverige...). Ofte, men ikke alltid, kobler Cruisecontrollen ut på følgende måte: Jeg kobler inn Cruisecontrollen med knappen "Cruise", når jeg trykker på "+"-knappen for å sette hastigheten kobler Cruisecontrollen ut og "Cruise" blir borte fra displayet. Hvis jeg da trykker på "Cruise"-knappen igjen skjer det ingenting. Stopper jeg så bilen og starter den igjen med en gang så virker den. Dette skjer ikke hver gang, men ofte. Noen som har erfart samme problem og som eventuelt har noen tips?

Mvh. KennethV70
Jag hade exakt samma problem på min V70 XC -02 när den var ett år gammal. Efter analys på den lokala volvoverkstaden så visade det sig att det var något fel med gaspedalens "potentiometer"? givare.
Fick ny gaspedal installerad på garantin.
borstarmicke skrev:Om du har problem med gasspjället/spjällhuset så pendlar ofta tomgången lr är lite orolig...
Høres ut som om jeg har samme problem, bilen pendler også litt på tomgang, spesielt hvis jeg har kjørt et stund.
Användarvisningsbild
av jimDK
greeeken skrev:Angående Cruise Control så är det nog en givare som nån skrev.
Angående att det pendlar på tomgång , testa med att rengöra gasspjället
farthållare stänger av om beräkningen av insugnings-luften är fel :wink:

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]