Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tulldahl
dalldall skrev:kommer soppan ur spridarna med?
Hur kan man testa om de funkar??

Har bytat rotorn, tändstift, fördelarlock och kablage idag.. hjälpte inte.. ?:-/
Börjar bli riktigt ledsen på bilen nu..

Edit!! har kollat spridarna och de funkar...
Nästa fundering då... behöver man plocka bort nedersta kamremsskyddet för att kunna läsa av vevaxel läget???
av dalldall
finns ett märke i nedre kåpan som skall stämma överens med ett hack i remskivan, finns även ett märke på kamdrevet som skall stämma med ett märke i inre transkåpan.
av Tulldahl
dalldall skrev:finns ett märke i nedre kåpan som skall stämma överens med ett hack i remskivan, finns även ett märke på kamdrevet som skall stämma med ett märke i inre transkåpan.
okey så de ska passa ihop??
av Tulldahl
JeppeM skrev:Hur var batteriet? Tomt?
Ordet generator gnager i bakhuvet,.?!
Har idag fått igång motorn... tack för alla tips ni har givit mig... men det var ett relativt enkelt fel.. kamrämmen hade hoppat så allt var fel.. nu går den men knackit.. ska kolla närmre på den i morgon.. samt att brodern min ska kolla över allt på verkstaden där han jobbar... MVH Tommie :-)-) :-)-) :-)-)
av Tulldahl
JeppeM skrev:kul att det verkar lösa sig för dig
ja... nu är bilen igång ordentligt... det var tändkablarna i fördelarlocket som var på fel plats... men nu är bilen igång och den går som det ska...
av I.H.P
Tulldahl skrev:Har idag fått igång motorn... tack för alla tips ni har givit mig... men det var ett relativt enkelt fel.. kamrämmen hade hoppat så allt var fel.. nu går den men knackit.. ska kolla närmre på den i morgon.. samt att brodern min ska kolla över allt på verkstaden där han jobbar... MVH Tommie :-)-) :-)-) :-)-)
Kul att man lyckas "gissa" rätt ibland.
Tack för att du skriver tillbaks vad felet var, det hjälper ALLA här på forumet att bli bättre mekare. :-)-)
//Björn
av Tulldahl
Kul att man lyckas "gissa" rätt ibland.
Tack för att du skriver tillbaks vad felet var, det hjälper ALLA här på forumet att bli bättre mekare. :-)-)
//Björn

Inga problem.. att hjälpa andra är att hjälpa sig själv i slut ändan!! tack än en gång :-)-) :-)-) ni har varit till stor hjälp!
Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju in[…]

Ok,tack ,får undersöka hur man kollar s[…]

Köpa en tidig XC90?

Undvik 2016. Det är flertalet faktorer. Motor[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin[…]