Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Vore bättre om det skulle komma någon webbrpolisradio med Rakel!
Användarvisningsbild
av alex960
rakel kan ni glömma den går över telenätet och är krypterad med olika nycklar och även om du skulle få tag i en handscanner från låt säg en olåst polisbil som kan centralen döda signalen direkt varpå scannern är obrukbar..för att knäcka rakel måste man ha ett program så kan ge dig en flytande krypteringsnyckel hela tiden så att handenheten inte går att spåra då kan dom inte stänga ner den heller...och ja skulle du få tag i en via en polisbil så lär det inte dröja länge förrän polisen tar tebax den då den är spårbar via gps :x
av Lövet
alex960 skrev:rakel kan ni glömma den går över telenätet och är krypterad med olika nycklar och även om du skulle få tag i en handscanner från låt säg en olåst polisbil som kan centralen döda signalen direkt varpå scannern är obrukbar..för att knäcka rakel måste man ha ett program så kan ge dig en flytande krypteringsnyckel hela tiden så att handenheten inte går att spåra då kan dom inte stänga ner den heller...och ja skulle du få tag i en via en polisbil så lär det inte dröja länge förrän polisen tar tebax den då den är spårbar via gps :x
Låter som polisen har gjort hemläxan den här gången.

Egentligen är det pinsamt hur länge det har gått att avlyssna polisen genom en scanner för 1000 spänn hos teknikmagasinet.
Användarvisningsbild
av Guligan
Varför går inte all trafik över Rakel då? Jag har lyssnat en stund på "patrikpower" S80-kanalen och viss trafik är det ju...
Användarvisningsbild
av alex960
Guligan skrev:Varför går inte all trafik över Rakel då? Jag har lyssnat en stund på "patrikpower" S80-kanalen och viss trafik är det ju...
rakel är inte i fullt bruk i hela sverige men i skåne kör nästan alla rakel min egen polisradio får bara in enstaka anrop kanske 10-15st på en dag men dom skiftar ibland mellan systemen och där jag bor kan jag koppla min antenn via mitt husuttag och får då in polisen i danmark ist.vilket är skit samma då riktiga skåningar även snackar danska :D
Användarvisningsbild
av alex960
andreas_lofgren skrev:
alex960 skrev:rakel kan ni glömma den går över telenätet och är krypterad med olika nycklar och även om du skulle få tag i en handscanner från låt säg en olåst polisbil som kan centralen döda signalen direkt varpå scannern är obrukbar..för att knäcka rakel måste man ha ett program så kan ge dig en flytande krypteringsnyckel hela tiden så att handenheten inte går att spåra då kan dom inte stänga ner den heller...och ja skulle du få tag i en via en polisbil så lär det inte dröja länge förrän polisen tar tebax den då den är spårbar via gps :x
Låter som polisen har gjort hemläxan den här gången.

Egentligen är det pinsamt hur länge det har gått att avlyssna polisen genom en scanner för 1000 spänn hos teknikmagasinet.
det e bara att vänta det kommer system snart med såkallad rullande kryptering när du väl har det måste du bara komma på vilken frekvenz rakel sänder ut sen är det fritt fram igen :D men det lär kosta :(
Användarvisningsbild
av Ticken
Min ironi är inte alltid uppenbar... Vet om att det är totalt omöjligt att få tag på..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av alex960
Turbo+ skrev:
Min ironi är inte alltid uppenbar... Vet om att det är totalt omöjligt att få tag på..

/Turbo+
nja jag läste ett forum inlägg på gorg om en kille som hade två rakel enheter för 25tusen men dom var givetvis avkodade.med andra ord värdelösa,men det e bara att vänta det kommer att knäckas för eller senare :D

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]