Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Känns som detta har blivit en tråd om allmän bil diskussion. Vi har väl rört snart allt som kan diskuteras om alla bilmodeller här snart...
av riha
Amli skrev:Känns som detta har blivit en tråd om allmän bil diskussion. Vi har väl rört snart allt som kan diskuteras om alla bilmodeller här snart...
Kanske dags att låsa tråden snart?
av Lövet
Varför måste en tråd som är levande och engagerar folk låsas? Inte särskilt lockande för folk att fortsätta skriva om man vet att en tråd dödas bara för att den inte handlar exakt om vad rubriken syftar på.

Vill man ha ett färglöst forum bestående enbart av korta torra svar är det bara att besöka Nordicaudi.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Självklart ska det låsas, 582 inlägg och nästan 14.000 läsningar så kan vi inte ha det ...

Idealet måste ju vara ett forum där ingen skriver inlägg eller någon som läser inläggen ?:-/

Eller varför inte göra om det till en blogg, en blogg är ju som ett forum med bara en enda medlem som kan skriva inlägg :D
av Amli
VolvoB20 skrev:Självklart ska det låsas, 582 inlägg och nästan 14.000 läsningar så kan vi inte ha det ...

Idealet måste ju vara ett forum där ingen skriver inlägg eller någon som läser inläggen ?:-/

Eller varför inte göra om det till en blogg, en blogg är ju som ett forum med bara en enda medlem som kan skriva inlägg :D
Oj, vad du är bra på skriva ironiska inlägg. Imponerande...
Vad jag menar är hur många av dessa 582 inlägg berör XC60 mot Audi Q5? Jag vågar påstå att det inte ens är hälften. Självklart är det fantastiskt med så många inlägg och läsningar men det är ju för att detta har blivit en allmän bildiskussion. Jag säger ju inte att det är dåligt bara konstaterar att vi har lämnat vad tråden handlade om ursprungligen, helt. Ta bara dessa 5 senaste inlägg som exempel... ;-//
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Är det då inte bättre att döpa om tråden eller flytta den till Allmänt istället för att låsa ?:-/

Fattar inte varför man ska låsa, låsa trådar gör man väl för att stoppa trådar som tex kör parallella spår på samma ämne eller trådar som urartar i personangrepp tex.
Användarvisningsbild
av Tomas L
riha skrev:
Amli skrev:Känns som detta har blivit en tråd om allmän bil diskussion. Vi har väl rört snart allt som kan diskuteras om alla bilmodeller här snart...
Kanske dags att låsa tråden snart?
Då kan man ju lika gärna sätta ett stort hänglås på hela forumet, det finns väl ingen tråd som strikt håller sig till ämnet? Det hann väl knappt gå 10 inlägg innan någon började prata om andra bilar än de i rubriken, men i sådana här trådar som jämför bil A med bil B så måste det vara tillåtet att även ta med andra alternativ för att belysa skillnader och fördelar/nackdelar med just A och B.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
XC60 D5 awd (205hk) prel. siffror.

6MT
0-100km/h - 8,5s
Toppfart - 210 km/h
Förbrukning stad - 9,2
Förbrukning landsväg - 5,6
Förbrukning blandad - 6,9
g CO2/km - 183

6GT
0-100km/h - 8,9
Toppfart - 205
Förbrukning stad - 10,1
Förbrukning landsväg - 6,1
Förbrukning blandad - 7,5
g CO2/km - 199
av Steffen93
bilgalen skrev:
XCThord skrev:Såg precis att A4 Allroad i Sverige kommer att börja på 340 200 kronor med 2,0 TDi.
Här kommer lite mer info.

http://www.audisverige.com/audi_observe ... eID=180588

Personligen skulle jag ju hellre ta A4 Allroad hellre än både Q5 och XC60 alla dagar i veckan!
Q5an går typ inte att beställa längre. Blev sån succé så fabrikerna inte ens tar emot ordern. A4an provkörde jag och min familj i helgen och den är suverän. Nyss kommit till sverige. Dieseln går fint och tyst.

q5an och a4 allroad bygger ju båda på a4an så. Innuti är dom lika dana ungefär. Något kortare bagage på q5 men det är högre och har större volym. Men q5 går ju inte att beställa så det blir nog en a4 allroad för oss.

EDIT: Såg att folk pratat om priset. om det inte kommit fram än så är den ca 10 000 kr billigare än q5 i grundversion tror jag det var.

har inte den fjädringen som a6 allroad har
av XCThord
Orkade inte läsa igenom hela tråden, men iaf: är det bara jag som irriterar mig på Audis MMI-system? Detta, tillsammans med merkostnaden mot en Volvo, var faktiskt den främsta anledningen till att det blev en XC60 ändå.

Visst - Volvon ser kanske lite plottrigare ut med fler knappar osv. men å andra sidan så kan ju ALLA som sätter sig i bilen förstå hur stereon/klimatanläggningen/telefonen funkar att använda. Hellre en knapptryckning i en Volvo än fem i en Audi!
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 63

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]