Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MoteX740
hejsan, som rubriken lyder..

Saker som är bytta :

Fördelare
Rotor
Tändkablar
Tändstift
Impulsgivare
BTR

tycker jag bytt allt så fanskapet borde starta, eller har jag missat något?

Den startar och går några sekunder, sen dör den.. tar bort stiften blåser dom rena, kör startmotorn många varv utan stift och säkring 11 för att få slut på soppa i cylindrar.
stoppar i stiften och det är samma visa igen.. det går en liten stund..

Några tipps? ??

annars har jag en väldigt billig bil till salu just nu .. eller kanske rent av skroten .........
Användarvisningsbild
av lilleman
öppnar systemtrycksregulatorn till tankreturen

mvh/roger
Användarvisningsbild
av MoteX740
Jag har sattit genomskinlig slang på BTRen till sopparöret som börjar nere under bromsvätskebehållaren, och där forsar det soppa när pumpen går.

och BTRen är ny, har också varit inne på för högt bränsletryck, men har läst någonstans att om BTRen öppnar så är inte trycket för högt. och den öppnar ju, så förhögt borde det inte vara ?

/ Sebbe
Användarvisningsbild
av lilleman
MoteX740 skrev:Jag har sattit genomskinlig slang på BTRen till sopparöret som börjar nere under bromsvätskebehållaren, och där forsar det soppa när pumpen går.

och BTRen är ny, har också varit inne på för högt bränsletryck, men har läst någonstans att om BTRen öppnar så är inte trycket för högt. och den öppnar ju, så förhögt borde det inte vara ?

/ Sebbe
oops det missa jag att den var bytt :oops:

mvh/roger
Användarvisningsbild
av MoteX740
Ptja, du hur problemet uppstog, en morgon så va det där :)
japp det är regina,

Sätter man kupevärmaren under huven i 2 min så kan man få den att hosta igång, när den väl går så går den :S tills den blir kall, då går den inte längre utan kupevärmare :S
Användarvisningsbild
av MoteX740
ptja, kanske. är det vanligt?

JAg har fyndat ett komplett insug på tradera med insprutare spridare spjällhus, ett komplett insug alltså, för 100kr. så ska testa byta få se om det blir någon skillnad.

men det är volvos gröna spridare, ett turboinsug alltså. är det någon skillnad på dom i övrigt förutom att det är andra spridare?
av Vovlo_Henrik
Har bytt nån läckande startinsprutare pga att bränsleförbrukningen varit för hög och i de fallen så har det oftast varit bilar som inte går så mkt och står ute när de inte används :???:

Ta loss sladden från startinsprutarn och testa att starta utan?
Användarvisningsbild
av MoteX740
Hmm okej, men startinsprutaren hjälper väll till först vid -17 grader och kallare?
emblemwraps -crome delete

Jag hade nog investerat i en hel grill-som finns […]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Hej, Fick en felkoden P24C6 idag och nu är d[…]

Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]