Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jadakizz
hej

har en 745-88 glt med b230e motor. har sett att det finns fler här inne som har samma problem som jag.
som sagt så försvinner vattnet från behållaren efter man har kört 30 min med bilen och då har man fyllt på fullt.
inga tecken på läkage. ser att folk har fått tips på att kolla närmare på kranen ovanför gaspedalen, är det ett vanligt problem på dessa?
av carls
När jag hade problem med min så fick jag också många tips om kranen, det brukar bli blött på golvet i bilen om den läcker.
Annars kan du kolla oljan om den är gräddfärgad eller lukta i kärlet om det luktar avgaser, de tipsen fick jag iaf.
Användarvisningsbild
av eccy243
Vi kan ju börja med att fråga om du har AC? Om du har AC så har du ingen kran ovanför gaspedalen. Sen om det skulle vara den kranen så skulle det som sagt bli väldigt blött på golvet. Andra heta tips är termostathus, vattenpump, värmepaket och eventuellt kylare. Som sagt, kolla oljan också. Blir det blött på marken om du fyller på, varmkör och sen låter den stå?
Användarvisningsbild
av emwtur
har man automatlåda som kan oljan försvinna in i den också
( samma kylare) - men då brukar det också hamna olja i vattnet !

/emwtur
Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]