Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Är det bara jag som inte får mail vid svar i bevakad tråd eller får mail vid PM.
Har kontaktat ansvariga men det har inte blivit bättre så det kanske bara jag som har problemet så det kanske inte är så mycke för dom att göra
Användarvisningsbild
av Nexus
webmaster jobbar på det och försöker hitta felet, men han jobbar borta i veckorna och försöker hjälpa så fort tid ges.
Vi moderatorer tjatar på honom ska ni veta. :P
du är inte ensam om problemet, jag hade ett tag då det inte kom mail att jag fått PM men nu fungerar det för mig igen.
Brawehart hade strul förut och kanske fortfarande?
Användarvisningsbild
av Severin
Grammse skrev:webmaster jobbar på det och försöker hitta felet, men han jobbar borta i veckorna och försöker hjälpa så fort tid ges.
Vi moderatorer tjatar på honom ska ni veta. :P
du är inte ensam om problemet, jag hade ett tag då det inte kom mail att jag fått PM men nu fungerar det för mig igen.
Brawehart hade strul förut och kanske fortfarande?
Låter konstigt men va bra att fler har problem så det inte bara e jag, huvudsaken att det har uppmärksammats, det får ta den tid det tar
Användarvisningsbild
av Brainy
Är det fler som skriver att ni har problem så ange gärna vilken leverantör ni har av er epost. Telia/hotmail osv.

Vad sewe har vet jag redan.
Användarvisningsbild
av Brainy
Sewe: Har du fått mail från mig via jagrullar idag?
Isådanafall vill jag att du lägger in den avsändaren som betrodd avsändare, använder du ett epostprogram så vill jag att du gör det både i den och i webmailen. Använder du bara webmailen så gör det bara där.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Severin
Brainy skrev:Sewe: Har du fått mail från mig via jagrullar idag?
Isådanafall vill jag att du lägger in den avsändaren som betrodd avsändare, använder du ett epostprogram så vill jag att du gör det både i den och i webmailen. Använder du bara webmailen så gör det bara där.

mvh
Anders
Har inte fått mail
Användarvisningsbild
av Brainy
Har du kollat i skräppostmappen både i epostprogrammet och i webmailen?
Jag har nämligen skickat testmail till många idag och alla verkar få dem utom du så vi vet tyvärr inte vart vi ska kolla.

Jag har även testat att byta din epostadress till min och då får jag både pm-notifikation och mail från forumet till min epost-adress så det är ingen inställning runt ditt konto som är galet.
Användarvisningsbild
av Severin
Brainy skrev:Har du kollat i skräppostmappen både i epostprogrammet och i webmailen?
Jag har nämligen skickat testmail till många idag och alla verkar få dem utom du så vi vet tyvärr inte vart vi ska kolla.

Jag har även testat att byta din epostadress till min och då får jag både pm-notifikation och mail från forumet till min epost-adress så det är ingen inställning runt ditt konto som är galet.
Har gått igenom både inställningarna på mailen och här, inget konstigt där.

Dom ggr jag har tappat denna funktion så har jag inte rört några inställningar
Användarvisningsbild
av Brainy
Nu svarade du inte på frågan om skräpposten, den mest troliga orsaken är att telia sorterar bort mailen som just skräpmail eftersom dom uppenbarligen går iväg från oss.
Vi har kollat och testat det mesta som går och jag börjar få slut på idéer.
Jag ska testa att tillfälligt byta smtp för forumets mailfunktion och se så inte telia har fått för sig att lägga in någon spärr mot just oss.
Detta får bli någon gång under veckan, törs inte lova när då jag börjar på en ny arbetsplats imorgonbitti och kommer ha mycket att göra.

Tänkvärt för samtliga är att om ni inte kollat i den tråd som det senast skickades ut bevakningsmail angående så kommer ni inte att få bevakningsmail för nya inlägg i denna tråd förrän ni kollat i tråden. Detsamma gäller pm-notifiering.
Detta lär dock inte vara fallet för Sewe iom att han inte ens får de mail vi skickar manuellt till honom.

Är det någon till som har problem så hojta till.
Användarvisningsbild
av Severin
Brainy skrev:Nu svarade du inte på frågan om skräpposten, den mest troliga orsaken är att telia sorterar bort mailen som just skräpmail eftersom dom uppenbarligen går iväg från oss.
Har inte rört några inställningar alls gällande mail inkl skräppost så där bör det inte vara några problem, har aldrig använt mig av skräppostfilter

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]