Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wallingstam
Tjena!
Har en s60 2.4t -01a och vet att man kan se turboladdet i färddatorn via någon mjukvara, vad är det man behöver?
Skulle bli glad om någon kunde länka och förklara lite :)
Mvh Kalle :)
av S.t.r.a.n.D
Det finns en enhet som du kopplar in i OBDII uttaget så du får visning av laddtryck i färddatorn. MEN, rekommenderas EJ.
För det första så att visa laddtrycket i digital form är värdelöst jämfört med en analog visare. Det kommer bara blicka runt hela tiden och du kommer inte få så korrekt visning. Plus att det sägs vara en sekunds fördröjning på den.
För det andra som måste du dra ur och sätta i enheten varje gång du startar/stänger av bilen eftersom den tydligen ligger och drar ström hela tiden.
Sen tror jag inte den är så billig heller för den delen. Men det tycker jag inte spelar någon roll, jag skulle inte byta ut min analoga även om jag fick betalt.
av wallingstam
RoadKiller skrev:Det finns en enhet som du kopplar in i OBDII uttaget så du får visning av laddtryck i färddatorn. MEN, rekommenderas EJ.
För det första så att visa laddtrycket i digital form är värdelöst jämfört med en analog visare. Det kommer bara blicka runt hela tiden och du kommer inte få så korrekt visning. Plus att det sägs vara en sekunds fördröjning på den.
För det andra som måste du dra ur och sätta i enheten varje gång du startar/stänger av bilen eftersom den tydligen ligger och drar ström hela tiden.
Sen tror jag inte den är så billig heller för den delen. Men det tycker jag inte spelar någon roll, jag skulle inte byta ut min analoga även om jag fick betalt.
Okej, nej när man hörde det där så lät det inte så intressant, men ja vet ingenstans att sätta en laddmätare i min s60 =/

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]