- fre 27 feb 2009, 17:14
Senaste jag hörde var att mannen nekade till brottet! Det var imorse på radion... Så antingen trycker dom på ännu hårdare, eller så finns det helt enkelt inget som kan bevisa att det är han! Men både rikskrim och säpo är väl inkopplade i fallet, så man får väl hoppas att resurserna ska kunna påvisa den skyldige för detta är banne mig lite otäckt!
Men jag är helt övertygad om att det handlar om konkurens, samma som i Nyköping! De skulle ju inviga sin nyrenoverade matsal och nattklubb på lördag, vilken tajming att bränna ner stället några dagar innan... Och det ryktas ju om att HA har kopplingar till Harrys, en stor konkurent till statt. Är HA inblandade, lär det bli problematiskt att klämma åt huvudpersonen bakom attentatet. Men helvete vilken brand det var, jag jobbar ju precis i närheten av hotellet så på morgonen när jag kom till jobbet var vägen avspärrad, så jag fick parkera en bit bort och knalla sista biten till jobbet. Smet iväg o kikade, och det var ingen trevlig syn. Stället är ju totalt utbrunnet, återstående är ju att jämna skiten med backen och resa nytt och det lär ju inte hinnas före 350 års jubileumet i sommar. Kommunen är nog lagom frustrerade...
Men jag hoppas verkligen snuten sätter in allt de har, för dessa metoder är fan inte rätt på någon fläck! Den organiserade kriminaliteten eskalerar ju bara än värre, och dessutom i småstäder.
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)