Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

här i skåne har vi den så kallade gryningspyrromanen
den han skulle också låsas in för all framtid :-(O)

mvh/roger
Senaste jag hörde var att mannen nekade till brottet! Det var imorse på radion... Så antingen trycker dom på ännu hårdare, eller så finns det helt enkelt inget som kan bevisa att det är han! Men både rikskrim och säpo är väl inkopplade i fallet, så man får väl hoppas att resurserna ska kunna påvisa den skyldige för detta är banne mig lite otäckt!

Men jag är helt övertygad om att det handlar om konkurens, samma som i Nyköping! De skulle ju inviga sin nyrenoverade matsal och nattklubb på lördag, vilken tajming att bränna ner stället några dagar innan... Och det ryktas ju om att HA har kopplingar till Harrys, en stor konkurent till statt. Är HA inblandade, lär det bli problematiskt att klämma åt huvudpersonen bakom attentatet. Men helvete vilken brand det var, jag jobbar ju precis i närheten av hotellet så på morgonen när jag kom till jobbet var vägen avspärrad, så jag fick parkera en bit bort och knalla sista biten till jobbet. Smet iväg o kikade, och det var ingen trevlig syn. Stället är ju totalt utbrunnet, återstående är ju att jämna skiten med backen och resa nytt och det lär ju inte hinnas före 350 års jubileumet i sommar. Kommunen är nog lagom frustrerade...

Men jag hoppas verkligen snuten sätter in allt de har, för dessa metoder är fan inte rätt på någon fläck! Den organiserade kriminaliteten eskalerar ju bara än värre, och dessutom i småstäder.
Ryktet säger att mannen är anställd på just Harrys.
Sen så var det ju lagom renoverat sen senaste vatten attentatet.
Sen så nekar omloggande resturanger att de har hotats eller så men när mingpalace brann upp så var det säkerligen någon som inte fick sin beskärda del av de svarta pengarna.

Inte visste jag du jobbade i eskilstuna nu Metall HJ :wink:
Grammse skrev:Inte visste jag du jobbade i eskilstuna nu Metall HJ :wink:
Vi slutar aldrig jävlas med era gator :wink: Slå en titt på kyrkogatan nästa gång... Jag såg en Röd V70 med "jagrullar" dekaler, synen var bekant. Kan det måhända vara Grammse som tog en glidartur? :mrgreen:

Men numer är jag maskinist på halvtid också, så ser du en mörkhårig snubbe, eller snubbe i blå Karl Hedin mössa sittandes i en L50D lastmaskin är det troligtvis också jag :P
jag vill oxå köra lastmaskin, skulle passa fint nu när jag snart är arbetslös, eller ska man söka till saneringsbranchen med tanke på branden :wink: Nä det får man ej skämta om, fy på mig!!
Det var säkert mig du såg då jag irrar runt överallt i stan 8)
Och den misstänkte är släppt då de inte får hålla honom längre......
Grammse skrev:jag vill oxå köra lastmaskin, skulle passa fint nu när jag snart är arbetslös, eller ska man söka till saneringsbranchen med tanke på branden :wink: Nä det får man ej skämta om, fy på mig!!
Det var säkert mig du såg då jag irrar runt överallt i stan 8)
Hehe, lastmaskinsjobb kan vara fina jobb! Har du förarbevis? I så fall borde du kunna hitta jobb tycker jag... Men överlag är ju en grävmaskin mer mångsidig, och får också mer jobb. Lastmaskinen är ju tyvärr begränsad, men är man på ett större anläggningsjobb är helt klart lastmaskinen outstanding.
Grammse skrev:Och den misstänkte är släppt då de inte får hålla honom längre......
Det kunde man väl nästan ge sig fan på... Dom måste ju trycka på hårdare, någon måste kavla upp ärmarna och sätta på sig skinnhandskarna. Får dom inte fast gärningsmannen till detta dådet, och klämmer åt honom ordentligt kommer ju bara kriminaliteten att växa i värre fart! Eskilstuna är ju tyvärr redan väldigt infekterat, vi behöver inte mera skit i stan :P
Eskilstuna natten till söndagen "Två män angreps med elpistol i centrum

Tre främmande personer kom fram till de två männen på Nygatan och sköt dem båda med en elpistol i ansiktet. Sedan sprang de från platsen."

Dels lite komiskt, för Nygatan är en av gatorna vi bygger om just nu tillhörande kyrkogatan projektet. Och polisstationen ligger väl synligt från den gatan, så det var ju ganska kallt agerat av gärningsmännen :P

Som sagt, när ska hårdhandskarna sättas på för kriminaliteten i Eskilstuna?

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]