Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
är bara när jag åker rakt fram och släpper på gasen( ej bromsar) och när bilen är varm och kört ett tag(ibland när bilen är kall)
av volvos60t5
mille08 skrev:är bara när jag åker rakt fram och släpper på gasen( ej bromsar) och när bilen är varm och kört ett tag(ibland när bilen är kall)
det kan vara nån skruv eller nån packning i framvagnen som är slut eller nåt som är lös kolla under i bilen anars besök ett volvo verkstad
av FreddeM
Det spelar ingen roll om bilen är varm eller kall. ljudet är bara när man svänger med fullt rattutslag eller nära fullt.. Min mekaniker trodde inte att det var hjullager eller drivknut.. Några andra tips? Börjar bli grymt irriterand på detta
Användarvisningsbild
av B4B
Har ni lyft fram hjulen och snurrat på dom och samtidigt känt på fjädrarna efter vibrationer? Och sedan känt efter glapp med att ta tag i hjulen kl. 12 och 6?
Om ni har frikänt hjullagern och drivknutar och ljudet uppkommer vid fullt rattutslag åt höger, skulle det i sådana fall kunna vara styrstoppet på vänster sida. Och om jag förstår dig rätt så har du en S60 från 05. Då borde du ha de blå förbättrade styrstoppen.
av volvos60t5
Lånar lite tråden har också en volvo s60 t5 års 02
problemet är att varje gång jag startar bilen och kör rakt fram mellan 10-30km/h och sen när jag släpper gasen lite sakta då låter det lite knarr känner det i gaspedalen också lite knarrar, kanske 1 eller 2 sekund men den åker som den ska ingen konstigheter än det att det knarrar i 1 sekund. Det har hänt så ett par gånger, Obs bara när jag startar den inte när jag har åkt ett tag Obs.Vad kan det vara hoppas att jag kan få ett vettig svar tacksamt för svar. Det låter under i bilen också som jag sa 1 eller 2 sekund fram i bilen i under iallafall tack för all svar
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]