Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Det har inte hänt så mycket med den nu,det är inte så kul när det är vinter .Eller vad man ska kalla den här årstiden...
Här om dagen hade jag inte så mycket att göra på jobbet,så jag tog in den på en tvätt och städning.
Den blev ren och fin,eller hur.Bilden är tagen med mobilen.

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
FredrikSvensson skrev:
Grammse skrev:övre motorfäste i polyutetan kan leda till vissa oönskade vibbrationer i bilen :roll:
Jo,jag vet det.Det är endast de främre länkarms bussningarna som ska bytas ut.
okej,äh jag utgick från bilden och glömde som vanligt läsa texten :oops:
Fin bil du har fortsätt vårda den och som sagt en vinge och XC-grill skulle inte göra bort sig på bilen :P
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
halmstaden skrev:Låter ju väldigt bra. Toning och ett polerat ändrör nästa steg..?
Lite tejp på stolparna kanske? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=37555
Väldigt fin bil må jag säga, och välkommen till forumet [långt] i efterskott :-)-)

Jo, en toning kommer det att bli av något slag men inte för mörk.Men tejp på stolparna blir det inte.
Och ändrör blir det ett annat när jag har byggt ett nytt avgassystem,det ska göras innan våren drar igång på alvar.
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Nu har det hänt lite med V70:n,har ju haft lite semester.

-Övre motorfästet har fått en polyuretan bussning
-Öppet luftfilter ITG
-Nya länkarmar fram med förstärkta bussningar.
-Avgassystemet är ombyggt. det blev riktigt gött ljud nu.
-Hjulinställning. Har gjort den efter mina egna funderingar och ideèr.Den ligger väldigt fint på vägen nu,och spårar nästan inget nu trots 19 tums hjul.

Nu ska den bara snyggas till lite , det är ju Volvoträff i Kristianstad på Lördag.

Ska återkomma med lite bilder så fort jar kan.

Ja det är väl ingen hemlighet att jag fa[…]

100 mil eftersom det ofta handlar om att åka[…]

Jag hadde samma problem med eftermarknadsfjäd[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Jämför med andra bilar som är samma[…]