Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengte
1. Jag skulle vilja att parkeringsradarn visades som stiliserad bild i radiodisplayen istf bara "parkeringshjälp aktiv" och piper. Har haft bilen inne på Volvo men det är en så tidigt tillverkad bil att det inte finns någon uppdatering.
2. Jag skulle också vilja att parkeringsradarns varningsavstånd var inställbart, tex att den piper kontinuerligt först när det är tio cm istf för nuvarande 30cm. Jag har så trångt i mitt garage att den piper hela tiden och då är den ju till föga hjälp just där. . I övrigt funkar den oklanderligt.

Jag vet att åtminstone p.1 diskuterats i annan tråd men min fråga är om det finns hackare där ute nånstans som kan "fixa" mjukvaran på nåt sätt? Lite riskabelt låter det ju att manipulera i såna system, men det finns kanske folk som begriper sånt här.
Användarvisningsbild
av henka35
bengte skrev:1. Jag skulle vilja att parkeringsradarn visades som stiliserad bild i radiodisplayen istf bara "parkeringshjälp aktiv" och piper. Har haft bilen inne på Volvo men det är en så tidigt tillverkad bil att det inte finns någon uppdatering.
2. Jag skulle också vilja att parkeringsradarns varningsavstånd var inställbart, tex att den piper kontinuerligt först när det är tio cm istf för nuvarande 30cm. Jag har så trångt i mitt garage att den piper hela tiden och då är den ju till föga hjälp just där. . I övrigt funkar den oklanderligt.

Jag vet att åtminstone p.1 diskuterats i annan tråd men min fråga är om det finns hackare där ute nånstans som kan "fixa" mjukvaran på nåt sätt? Lite riskabelt låter det ju att manipulera i såna system, men det finns kanske folk som begriper sånt här.
Hej

P1. Det finns ny mjukvara hos din volvoverkstad. Men du får nog betala för den själv eftersom det inte är något fel på den gamla versionen.

P2. Kolla med din verkstad om de kan justera något i befintlig mjukvara.

/Henrik
av tunnis
P1. Problemet är bara att denna "nya" mjukvara inte hjälper oss med tidigt byggda bilar.
Skulle gärna betala en slant fät att få grafisk visning, men det går inte.
Användarvisningsbild
av Guligan
Hmm, jag har en bil byggd 2007-08, är även den "för tidig", har ingen grafisk visning idag.
Användarvisningsbild
av belker
Du kan få min grafiska visning, jag använder den inte. Jag menar, man kollar ju inte på displayen när man backar, så nyttan är ju ganska begränsad. Fast jag förstår att det irriterar att inte kunna ha det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Guligan skrev:Hmm, jag har en bil byggd 2007-08, är även den "för tidig", har ingen grafisk visning idag.

Fast det låter väldigt märkligt.....

Det går på bilar som är byggda då! Är du säker att dom har laddat i senaste mjukvaran?
av Mr T
XC90_Executive skrev: Fast det låter väldigt märkligt.....

Det går på bilar som är byggda då! Är du säker att dom har laddat i senaste mjukvaran?
Jag tippar på att Volvo har bytt nån hårdvara mellan MY07 och MY08.

T ex så går det ju inte att uppgradera programvaran till automaten på en 07'a. :cry:

//Mr T
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Mr T skrev:Jag tippar på att Volvo har bytt nån hårdvara mellan MY07 och MY08.

T ex så går det ju inte att uppgradera programvaran till automaten på en 07'a. :cry:
Men en bil byggd 2007-08 är en MY08.....
Användarvisningsbild
av Guligan
XC90_Executive skrev:
Guligan skrev:Hmm, jag har en bil byggd 2007-08, är även den "för tidig", har ingen grafisk visning idag.

Fast det låter väldigt märkligt.....

Nix, men jag tänker be om det vid nästa tillfälle jag är inne med bilen. Om det går vill säga. Det är en MY08, och kollegan som tog ut sin bil någon vecka efter mig har denna "grafiska" visning.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]