Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av monarped
hej
har kollat o lysnat under bilen,känner att det blåser lite vid flexiröret
ser inga skador,ser fint ut men de bluddrar e de så att väven eller va man sejer blir urlakad med tiden
eller går de nån slang eller nått inanför
??:-/
Användarvisningsbild
av vetten
Nja det vet jag inte säkert om det går någon innerslang där, men det är inte så att det läcker i själva packningen före flexislangen? Jo jag hade det felet själv för två år sen på min turbo men vid besiktningen så sa besiktningskillen att du har nog ett läckage i packningen eftersom det blir lite pendlade lägen när jag mäter avgasvärdena och att detta oftast beror på en dålig packning. Ja han godkände bilen men rekommenderade mej att se över packningarna och det utan att skriva "bra att veta" När jag kom hem så kröp jag under bilen och lät den gå på tomgång och kände direkt att den hade ett läckage just vid övre packningen mot turbon så den bytte jag direkt och vid senaste besiktningen så va värdena helt ok, så kolla där först, för packningar har ju en förmåga att torka ut där det är varmt och det är det ju alltid runt turbon.
Användarvisningsbild
av Brainy
De trasiga flexrör jag har sett har det synts tydligt att de haft läckage.
Läcker det ut så mycket så du tycker det behöver bytas så byt det även om det inte syns någon rejäl skåra, i annat fall så låter du det sitta tills det går upp mer :)
av monarped
a de låter som de e hål i avgassystemet o ja har lockalierat det till flexiröret under bilen
om man håller handen där så blåser det
men kan ju va nått me packningen vid turbon ochså som vetten skriver, men de e la nån stans i eller under motorrummet om ja fattat rätt
av monarped
köpte ett fklexirör på biltema ,kapade dän de gamla o svettsade dit de nya
1 timme o 200 spänn
i stället för o lämna in o lägga 1700
Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]

plastic restorer eller ommålning

som Kalle skrev, tvätta rent, och om du har t[…]

Motorhuvsjustering

Rostlagning av innerskärm med fäste till[…]