Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ta fram "pluskan" och lägg till några kronor och köp en s60 R.

Då får du både ljud och "pulver" i motorn, samt mycket extra lull-lull till ett bra pris.

Köpa "snik" och sedan lägga ut dyra pengar på att komplettera brukar inte löna sig.
Du kommer inte ångra dig. :wink:
Lätt att säga så när ni har pengar till det. Alla har inte råd att köpa värsta modellen. Den så nöjde han sig med 170hk(målet var 200hk) så då kanske det är onödigt med 300hk.
Sen antar jag att Evans inte är så gammal och försäkring mm skiljer rätt mycket mellan en 2,4 sugis och en R
Att uppgradera sj i S60/V70/S80 är inga problem, du får alla högtalare och steg för ca 4000:- om du gör det sj, så slutsteg för 4100:- är dyrt!! Hur det är i s40/V50 vet jag inte då jag inte varit inblandad i nått ljudbygge..

Har haft både 3e parts och orginal och som RoadKiller säger så är volvo orginal premium verkligen en toppen anläggning..
Jag tycker att det känns som om det är lite fel fokus i den här diskussionen... :roll:

Om vi pratar om att köpa en bil för 140-150kkr så borde inte stereoanläggningen vara det som avgör ifall det blir affär eller inte. Att uppgradera stereoanläggningen i en bil som bara har Performance-paketet kostar ju inte mer än max 10000 kr (1/15 av bilens kostnad) och i sammanhanget är ju inte det så mycket pengar! Om du, Evans, hittar en bil som i allt övrigt faller inom dina preferenser så är det väl bara att slå till?! Att stoppa i lite bättre ljud är ju snart gjort och du kan dessutom välja ifall du vill ha original eller 3:e-parts. Jag bytte ut min HU603 till en HU803, satte i DLS-högtalare runt om och ett DLS-steg till en totalkostnad av runt 8000 kr. Häromdagen sålde jag min HU603 för en tusenlapp så nu är totalkostnaden för uppgraderingen 7000 kr! :D

Min bil låter grymt bra med dessa grejer och då har jag inte ens ställt in alla parametrar som DLS-steget möjliggör. Jag var först inne på att sätta i ett originalsteg men när jag insåg att det inte finns en enda inställningsmöjlighet på dem, och att de dessutom bara är marginellt billigare (från skroten alltså!) än ett nytt DLS-steg, så var valet enkelt!

Mvh
/Fred
Tack för svaren, har haft en del att göra så har inte hunnit att svara. Håller på och letar för fullt. Visst har jag råd med mer än 140-150k men vill inte lägga ut mer på en bil som jag kanske kommer att köra 1000-1500mil per år. Kollar så att bilen har HP paketet iallafall. Ingen hemmafixare men kan få hjälp med att sätta i mer utrustning om det behövs. :) Har ingen brådska att köpa bil så kan vänta tills jag hittar en som passar. Än fungerar 240:n bra, fast AC är gott när det blir varmt. ;)
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]