- lör 21 feb 2009, 02:33
Jag har en Canon Eos 400D som jag oftast använder till blandade foton med kitobjektivet.
Jag varierar mycket med foton med den.
Trevliga kort när man hittar på aktiviter, snygga kort på bilar eller djur eller bara på smådetaljer, lite naturfoton ibland.
För mig är det mest lite lek och trevligt att få till bra kort!
Fördelen är många fokuseringspunkter, vilket gör att det man vill ha fokus på oftast fastnar på minst än vid färre kanske det hamnar mitt emellan ett par punkter. Den har lätta menyer som det är lätt att vandra runt i.
Nackdelen är väl att den kan ha svårt att hitta fokus ibland anser jag. Ska man ta där det är väldigt högt i tak men ändå bra belysning så kan korten bli mörkare, detta för att blixten inte räcker till men min gissning är väl att det är så på dom flesta kameror utan man måste isf skaffa extern blixt för att "lyckas". Fast jag har tagit kort både inne i Elmias mässhallar och olika ridhus så när jag säger högt i tak menar jag typ minst dubbla höjden!
Jag fotar mest på automatiken men händer att jag ställer om till manuellt.
Den är lätt att handskas med såväl för mig som är mer införstådd i dess funktioner men även för nybörjare som bara kan klicka för att få ett kort.
Jag är supernöjd med min kamera och ångrar inte en dag att jag köpte den!
Även om jag inte tar så extremt mycket kort som vissa gör så känner jag inte för att byta ner mig till en vanlig digitalkamera.
Och då den har en skön bärrem så är drar man sig inte för att slänga den över halsen och ta med sig, vanliga digitalkameror använde jag mer sällan än jag använder denna.
Ägarinna till en:
Volvo S70 -00
Always in my memory - JFU 540!
R.I.P 070708