Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Brainded skrev:Jag blir bara mer och mer imponerad av kameran.
Ta detta foto som damen tog inne i bilen, vilken skärpa på detaljerna innanför de saltstänkta rutorna!

BildBild

Bifuel: Jag är lite sugen på att köpa det där paketet jag med, ingen risk att något så "billigt" fastnar i tullen?

mvh
Anders
Ja visst blir det fina bilder....inget snack om saken.

Angående Tullen.... visst kan det fastna å andra sidan så är inte risken så stor & på ett köp som detta så är köpe beloppet så lågt i alla fall att skulle Tull idioterna öppna det så blir 35% påslag på 252kr = 88kr....dvs fortfarande en ok deal. Mina två paket från Hong Kong kom ju fram utan problem.
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Kul att ni tycker om era kameror, jag hör till där också ska sägas. :D
Bra köp av batterierna och -laddarna !

Hur har det gått med popup-blixten, har du lyckats få den att hålla sig nere, eller alltså lärt dig köra i P? :lol:
Vi vill se fler bilder med SB-600:n !
Och lite macro-bilder också kanske? (så bra som det går med 18-55)

/merzo
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
halmstaden skrev:Kul att ni tycker om era kameror, jag hör till där också ska sägas. :D
Bra köp av batterierna och -laddarna !

Hur har det gått med popup-blixten, har du lyckats få den att hålla sig nere, eller alltså lärt dig köra i P? :lol:
Vi vill se fler bilder med SB-600:n !
Och lite macro-bilder också kanske? (så bra som det går med 18-55)

/merzo
Jepp, postar snart lite mer bilder när jag behärskar "P" mode läget lite bättre. Har faktiskt tagit rätt sparsamt med bilder senaste dagarna...får bli bättring på den punkten.

Angående ladd & batteri paketet. Man kan även beställa bara laddaren eller bara batterier om man nu känner för det.Nog med gratis promotande för denna dagen :wink: .
Användarvisningsbild
av Fluffen
Väcker en gammal tråd....

Går i tankarna att skaffa mig en digital systemkamera för första gången.
Mitt maxpris är 5000kr och den får gärna vara enkel att använda, vad rekomenderar ni inbitna systemare? :lol:
Är mest tänkt till utomhusbilder (djur, natur, bilar osv).
Har kikat lite på Canon EOS 1000D, är det någon som vet om den är något att satsa på som nybörjare?
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag såg faktiskt reklam för Nikon D80 igår för 4999kr.
Det bör ha varit siba, expert, elgiganten eller mediamarkt som hade det. Tyvärr är reklamen redan slängd så jag kan inte kika, en sökning på internet gav ingenting.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av halmstaden
Fluffen skrev:Väcker en gammal tråd....

Går i tankarna att skaffa mig en digital systemkamera för första gången.
Mitt maxpris är 5000kr och den får gärna vara enkel att använda, vad rekomenderar ni inbitna systemare? :lol:
Är mest tänkt till utomhusbilder (djur, natur, bilar osv).
Har kikat lite på Canon EOS 1000D, är det någon som vet om den är något att satsa på som nybörjare?
1000D är en OK kamera men det finns de som ger mer för pengarna, tex Sony A300, med inbyggd bildstabilisering, en bra liveview med vinklingsbar skärm. jag personligen tycker den är lite plastig och känslan är rätt dålig. Med kit-obj kostar den 4800;-. vidare finns pentax K200D, med inbyggd stabilisering, vädertätning, "toppdisplay" (ovanpå dvs.) och den är mest välbyggd i klassen, och väger därefter i och för sig. till skillnad från alla andra DSLR så drivs K200D med AA-batterier. Med kit-obj kostar K200D 5100. Många som köper pentax har gamla pentax-objektiv, eller så kommer de köpa gamla objektiv, (i princip) alla passar nämligen, till skillnad från nikon/canon, och objektiven kan vara mycket bra till väldigt låga priser, från femtiolappen ! är det intressant med fler objektiv tycker jag du ska titta på pentax lite närmare.

Jag själv har en nikon D40 som jag är mkt nöjd med, handhavandet är mycket bra och D40 är välbyggd med rejäla knappar osv, men ser man till specifikationerna ger den inte "mest kamera för pengarna".

Jag tycker att du ska gå till en fotobutik och känna på kamerorna och sen bestämma dig utifrån det.

/M
Användarvisningsbild
av cybermunk
Alltid bra med handson erfarenhet när man ska köpa kamera själv köpte jag mig en vanlig kompakt kamera efter ca 3 timmar i en fotobutik, men jag kommer att utöka denna med en Systemare inom kort denna kommer troligen oxå vara av märket Pentax då jag känner stor tilltro till detta märke.
av Lövet
halmstaden skrev: Många som köper pentax har gamla pentax-objektiv, eller så kommer de köpa gamla objektiv, (i princip) alla passar nämligen, till skillnad från nikon/canon, och objektiven kan vara mycket bra till väldigt låga priser, från femtiolappen ! är det intressant med fler objektiv tycker jag du ska titta på pentax lite närmare.

Jag själv har en nikon D40 som jag är mkt nöjd med, handhavandet är mycket bra och D40 är välbyggd med rejäla knappar osv, men ser man till specifikationerna ger den inte "mest kamera för pengarna".
/M
Det där stämmer bara delvis dock. Det är bara D40 och D60 som inte passar med så många Nikon objektiv och det beror på att D40/D60 saknar fokusmotor i kamerahuset. D80 och uppåt osv har detta och till dem finns tusentals objektiv att använda. I stort sett varenda objektiv som tillverkats till Nikon passar.

MediaMarkt körde D80 tillsammans med fast 50mm objektiv för 4990kr. Det är ett skrattretande bra pris. Dock så måste man vara medveten om att en fast optik är ganska opraktisk. Men ett 18-55 objektiv kostar bara runt tusenlappen på blocket.

Sony kameror är säkert bra, har inga erfarenheter av dessa själva. Samma sak med Pentax. Det är ett känt gammalt märke vilket brukar borga för bra grejer.

Själv äger jag en D80 själv och kan inte vara mer än nöjd. (Förutom att jag köpta den i våras och betalade låååångt mer än vad den kostar idag :( )
Användarvisningsbild
av halmstaden
Rätt, jag borde ju nämnt det med D40/60 och fokusmotor. Men objektiven passar väl på D40/60 också, bara att AF inte finns..?
Sedan ligger gamla pentax-obj lägre i pris, även om utbudet är mindre, och så får man stabilisering med alla objektiv med pentax (och sony), vilket inte är fallet med canon/nikon, så nog är pentax ett bättre alternativ om man tänker skaffa sig många objektiv.

/M
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Väntar otåligt på den efterlängtade våren.... värme, färg & ljust....
då ska det bli skoj att ta med kameran ut i naturen & ta bilder...
Nu är det ju bara bläää ute :(
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5