Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
halmstaden skrev:Vackert !
Testa ta bilder på hela rum så märker du hur kraftig den är.
Batterierna håller också länge, tar lite tid att ladda upp bara. Det lyser ju en röd lampa när den är färdigladdad, går dock att fota m blixten när den inte lyser..
Hur länge batterierna håller beror förstås på kvaliteten på dem också.

Hur många bilder har du lyckats tagit hittills? :D
Gott att höra att batterierna håller ett bra tag. Är strax på väg till jobbet & har inte tagit mer bilder än de jag postade....ska ta mer pics imorgon & ska då passa på att följa ditt tips om att ta på hela rum med popup blixt & med SB-600án :) .
Användarvisningsbild
av halmstaden
V70BiFuel03 skrev:
Batterierna håller också länge, tar lite tid att ladda upp bara. Det lyser ju en röd lampa när den är färdigladdad, går dock att fota m blixten när den inte lyser..

Gott att höra att batterierna håller ett bra tag. Är strax på väg till jobbet & har inte tagit mer bilder än de jag postade....ska ta mer pics imorgon & ska då passa på att följa ditt tips om att ta på hela rum med popup blixt & med SB-600án :) .
Tänkte egentligen hur många bilder du tagit totalt med kameran :D
Låt slaget popup-blixt VS extern blixt börja ! :wink:
Användarvisningsbild
av Ticken
Måste bara hoppa in här och berätta att jag köpte en Nikon D60 VR igår.

Var ute och fotade idag och jag tror inte jag kan beskriva det på annat sätt än.. Jävlar i helvete vilka bra bilder.

Spelar ingen roll hur kass man än är. Det blir skitfina bilder.

Jag är verkligen supernöjd!

/Turbo+
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Turbo+ skrev:Måste bara hoppa in här och berätta att jag köpte en Nikon D60 VR igår.

Var ute och fotade idag och jag tror inte jag kan beskriva det på annat sätt än.. Jävlar i helvete vilka bra bilder.

/Turbo+
Aha, Grattis till nyförvärvet ! :D
Ja, man blir ju onekligen allt annat än besviken med resultatet på bilderna (låt oss se några bilder vetja).
Var köpte du ditt kit?
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
halmstaden skrev:
V70BiFuel03 skrev:

Tänkte egentligen hur många bilder du tagit totalt med kameran :D
Låt slaget popup-blixt VS extern blixt börja ! :wink:
Kan man se det totala antalet bilder man tagit med kameran i någon meny? Ibland i begagnat annonser så läser man ju "endast 2000 bilder tagna"....
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Synd bara att vädret inte kan bli litet fint & soligt så man kan knäppa litet utomhus ....kom precis in med hunden efter att ha blivit halvt dränkta :( i ruskovädret här i Gbg.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Turbo+ skrev:Måste bara hoppa in här och berätta att jag köpte en Nikon D60 VR igår.

/Turbo+
Grattis till kameran, bra köp !
Om du redan tycker bilderna är grymma så ska jag säga dig att du kommer utvecklas mycket.. om det är första systemkameran inte minst..
V70BiFuel03 skrev: Kan man se det totala antalet bilder man tagit med kameran i någon meny? Ibland i begagnat annonser så läser man ju "endast 2000 bilder tagna"....
Vi pratade ju om det tidigare i tråden, något som hette Bildnummersekvens som ska vara På, standard är Av, av någon dum anledning. Har du inte raderat några bilder från minneskortet än så kan du ju se vad din senaste bild heter, DSC_0240 eller nåt så har du tagit 240 bilder. (Om du nu inte ställt in Bildnummersekvens.)

Tråkigt att höra om vädret :cry:
I Uppsala så är det helt mulet men uppehåll i alla fall..

/merzo
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
halmstaden skrev:

/Turbo+
Grattis till kameran, bra köp !
Om du redan tycker bilderna är grymma så ska jag säga dig att du kommer utvecklas mycket.. om det är första systemkameran inte minst..
V70BiFuel03 skrev: Kan man se det totala antalet bilder man tagit med kameran i någon meny? Ibland i begagnat annonser så läser man ju "endast 2000 bilder tagna"....
Vi pratade ju om det tidigare i tråden, något som hette Bildnummersekvens som ska vara På, standard är Av, av någon dum anledning. Har du inte raderat några bilder från minneskortet än så kan du ju se vad din senaste bild heter, DSC_0240 eller nåt så har du tagit 240 bilder. (Om du nu inte ställt in Bildnummersekvens.)

Tråkigt att höra om vädret :cry:
I Uppsala så är det helt mulet men uppehåll i alla fall..

/merzo
Kollade igenom menyerna nu men hittade ingenting om Bildnummersekvens.... (I)
Sedan har jag formaterat minneskortet så det hjälpte inte så mycket att kolla på det heller...
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag köpte kitet på netonet på deras lagershop. Vet inte om jag vågar lägga upp några bilder här direkt. så bra är jag inte.. men jag blev helst slagen av hur bra den var. har bara haft en kompakt kamera innan.
funktionerna på den här är oändliga och det är riktigt kul att lära sig om detta. med den lilla kameran blev i princip allt skit i jämförelse :)

/Turbo+
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Turbo+ skrev:Jag köpte kitet på netonet på deras lagershop. Vet inte om jag vågar lägga upp några bilder här direkt. så bra är jag inte.. men jag blev helst slagen av hur bra den var. har bara haft en kompakt kamera innan.
funktionerna på den här är oändliga och det är riktigt kul att lära sig om detta. med den lilla kameran blev i princip allt skit i jämförelse :)

/Turbo+
Ja, Netonnet är ju praktiskt & prisvänligt.
Ska du lägga upp bilder (eller rättare sagt länka till dem) så regga ett konto på Photobucket eller någon annan liknande tjänst (gratis). Jag minskar bilderna till ca 200kb innan jag laddar upp dem till Photobucket.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]