- lör 14 jan 2006, 12:51
#26480
I övigt så finns det lagar som reglerar detta. En prisvariation på 10% från avtalat pris måste man acceptera som kund. å andra sidan, har man ett fast avtalat pris på en viss summa så är det väl inte så konstigt att man lackar ur när priset blivit högre än avtalat?
Vad hade du själv tyckt om du lämnar in din dyra TV på service hos StrömGiganten med uppgift på att det skall kosta 1.500 kr för en felsökning. När du sedan skall hämta ut TVn så vill dom ha 2.700 kr för att dom bytte en pryl när dom ändå hade nere TVn ?
Skulle det kännas ok för dig?
Sparkz skrev:Det som är rätt för en kund är fullständigt fel för en annan, det bäddar för missförstånd.Brukar lösas med något som kallas kommunikation, vet inte om det är något som brukas på märkesverkstäder. Möjligtvis kan det vara något ni inte har tid med i er iver med att "blåsa" nästa bilägare? Man kanske inte svarar på det första telefonsamtalet ni ringer och då måste nästa bil in i servicekarusellen, tror att det är här det brister för stora verkstäder.
I övigt så finns det lagar som reglerar detta. En prisvariation på 10% från avtalat pris måste man acceptera som kund. å andra sidan, har man ett fast avtalat pris på en viss summa så är det väl inte så konstigt att man lackar ur när priset blivit högre än avtalat?
Vad hade du själv tyckt om du lämnar in din dyra TV på service hos StrömGiganten med uppgift på att det skall kosta 1.500 kr för en felsökning. När du sedan skall hämta ut TVn så vill dom ha 2.700 kr för att dom bytte en pryl när dom ändå hade nere TVn ?
Skulle det kännas ok för dig?