Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
Japp recension kommer. Jag får förhoppningsvis kameran idag. Lite strul med leveransen har gjort att jag gått i väntans tider flera dagar nu. :)
Användarvisningsbild
av Gizz
Nu har jag hunnit klämma av lite bilder och dessutom köpt ett stativ. Är nöjd med kameran så här långt. Batteriet var ju inte särskilt laddat så har inte hunnit testa så jätte mycket men de bilder jag tagit blev bra. Bildstabiliseringen funkade bättre än vad jag kunnat förvänta mig. Teleobjektivet på och full zoom 300 är inte några större problem. Snabb som bara den är den dessutom. Återkommer när det fotats lite till.
Användarvisningsbild
av Brainy
Vad köpte du för ett stativ? En bild på det tillsammans med ett pris kanske? ;)
Jag var och klämde på 2st idag på expert och ptjaaaa det vore ju trevligt med kolfiber, men knappst värt priset tror jag så det blev en preliminärbokning av ett annat som dessutom var riktigt billigt.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Gizz
Brainded skrev:Vad köpte du för ett stativ? En bild på det tillsammans med ett pris kanske? ;)
Jag var och klämde på 2st idag på expert och ptjaaaa det vore ju trevligt med kolfiber, men knappst värt priset tror jag så det blev en preliminärbokning av ett annat som dessutom var riktigt billigt.

mvh
Anders
Det blev ett Velbon Sherpa 600R/F. Kostade 899:- på Media Markt. Helt ok stativ i ganska hyfsad prisklass tycker jag. Många justeringsmöjligheter och väska till. Bild
Användarvisningsbild
av Gizz
Gör så. Jag tror att det är ett bra stativ. Hoppas att de har den dit du åker bara. Verkar som att Velbon inte tillhör standard sortimentet på Media Markt. Men man vet aldrig. Säljaren sa att han hade plockat in Velbon för att komplettera sortimentet. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt.
av Lövet
Samtliga MediaMarkt varuhus köper in separat och har egna sortiment så dessvärre kan det mycket väl vara så att stativet saknas i ett annat varuhus. Dock så har de säkert någon annan variant eftersom MediaMarkt normalt sett ska vara ordentligt välsorterade.
av Cornelia
Det känns som man alltid kommer vara ute för tidigt för någon månad efter man köpt nytt så kommer nästa modell ut och sänker priset mycket på den man just köpt ;-)

Är supernöjda med vår första iaf!
av Lövet
Så blir det alltid. Såg att MediaMarkt nu kör Nikon D80 för 5490kr. Jag köpte min i början av sommaren och låt mig uttrycka mig så här, jag gav liiiite mer än så :evil:

Bara att gilla läget
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Nu är det dags att införskaffa en bra kamera....
Lutar starkt åt Nikon D80 kitet men tänkte fråga för säkerhets skull.... vilket tror ni är bäst...att köpa nämnda kit...eller, köpa en Nikon D40 & lägga lika mycket som kameran på ett objektiv Sigma AF18-200/3,5-6,3 DC OS NIKON http://www.netonnet.se/?iid=95870&gclid ... QgodtWYREg ?

Har inte lust att lägga hur mycket som helst på kamera paketet...dvs köpa en D80 & sedan behöva köpa ett löst dyrt objektiv.... eller är jag helt inne på fel linje?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]