Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lollan
Hej tänkte kolla om ni skulle kunna bena ut ett litet problem till mig,

har precis införskaffat mig en 740 GL år 85, tyvär får jag inte hem den förrän fredag så jag kan inte kolla i motorrummet =(

saken som förbryllar mig är att det står att det är en gl, men när jag går in och söker på mitt regnummer så får jag upp uppgifter från vv att det sitter en B230E motor i den ? stämmer detta verkligen, för all information jag hittar på nätet ang detta så är det att B230E motor bara sitter i GLE bilar? får inte riktigt ihop detta..:S
det är iallafall OD på den?

vilket effekt har b230e motorn om det nu är en sån i bilen?

tacksam för svar
av Vovlo_Henrik
Har stött på en del GL med udda motorer samt utrustning, Bilen kan vara köpt med den motorn som tillval när den var ny om den inte är omreggad nån gång?? :???: B230E ligger på 130hk :-)-)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Fundera inte så mycket över bokstäverna på bakluckan, säger inte alltid så mycket...
Användarvisningsbild
av Ticken
Sparkz skrev:Fundera inte så mycket över bokstäverna på bakluckan, säger inte alltid så mycket...
Hehe, nej verkligen inte. På min turbo så står det 940 GL.. Fast den är det jag som satt dit, bara för att :)

/Turbo+
Användarvisningsbild
av cybermunk
Man kanske ska kleta på ett T till på sin GL bara för att :D :P :P :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av MoteX740
Det går så fint så ! :D

en hur fasiken kan man få ut 131hk ur den där? :-O) vad skiljer sig från F motorn ? :-O) och vars sitter spridarna ?

Många frågor :P
Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju int[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]