- ons 25 feb 2009, 10:55
Efter att ha kört några veckor med min nyinköpta 945 fick jag fullständigt spelet när jag konstaterar att bilen drar styvt 1,5 liter milen ( mycket stadskörning och kallstarter den senaste tiden ) .
Min fråga är: Är det möjligt att eco chippa bilen och är det ekonomiskt försvarbart?
Jag är inte ute efter en "roligare" bil. Prioritering är att den ska hålla ett bra tag till.
Den ska vara familjens slitvarg, och kuska land och rike runt med hela familjen + hund.
Bilen är 945 LTT SE, -96 Automat 22500 mil på mätaren.
Sliter det hårt vid ecochip / steg 1?
Pallar lådan detta utan att krångla?
Vad kostar detta ?
Vem gör det billigt och enkelt?
Går det att montera själv, eller måste man ha någon form av verkstadsdator för att programera osv.?
Tacksam för svar!
Min fråga är: Är det möjligt att eco chippa bilen och är det ekonomiskt försvarbart?
Jag är inte ute efter en "roligare" bil. Prioritering är att den ska hålla ett bra tag till.
Den ska vara familjens slitvarg, och kuska land och rike runt med hela familjen + hund.
Bilen är 945 LTT SE, -96 Automat 22500 mil på mätaren.
Sliter det hårt vid ecochip / steg 1?
Pallar lådan detta utan att krångla?
Vad kostar detta ?
Vem gör det billigt och enkelt?
Går det att montera själv, eller måste man ha någon form av verkstadsdator för att programera osv.?
Tacksam för svar!

men hållbarhetet behöver du inte bekymmra dig om beror på hur mycke laddtryck du skall ha men 1 bar är liksom maxgräns men då går den rätt bra med det också
- By Xanthopteryx