Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har annonserat efter en sats 16 tums alufälgar för vinterdäck till min S60 Bifuel -06.
Fick idag levererat en sats Volvofälgar som ägaren menar passar - men gör de?
Och vad heter dom?

Bild

Från -05 fick S60 större bromsar och då är det ett antal 16-tumsfälgar som går bort. Detta är särskilt viktigt att respektera när man har Bifuel har jag förstått. Jag vill ju inte köpa fel....
Tack för varningarna, ni hade rätt! Jag har haft en förvirrad vecka eftersom Bilias däckcentral vid Haga Norra i Stockholm i måndags tittade på Naos-fälgarna och sa: "Dom där är OK på S60, det är bara att sätta på."

Men sedan jag - tack vare er här på forumet - fick ett namn på fälgen kollade jag saken igen.

Och då backade först Bilia i morse, där Däckcentralen efter ett låååångt funderande sa:
"Nej, det är fel bultmönster på Naos."

Sedan ringde jag Volvosupporten som även dom efter lååååång fundering sa - tvärtom:
"Det är RÄTT bultmönster på dina Naos - men fel OFFSET (50 istället för 45)".

Ridå!
Det är ju för märkligt att officiella företrädare för Volvo lämnar så helt motsägelsefulla uppgifter om samma nya originalfälg.

Jag gissar att Volvosupporten har bästa kollen och skippar därför Naosfälgarna - dvs jag säljer dem vidare.
De har nästan nya Michelin Energy åretrunt däck på, så det borde gå rätt snabbt...
Tack än en gång!

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&o[…]