Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kikkoman
Hallå...

Tycker att hel-lyset på min V70 D5 04 är lite klent.
Funderar på starkare lampor (H3 100W)
Eller kanske " Mega Blue" för att få harmoni med
halv-lyset (original xenon).
Nå´n som har erfarenheter av detta...

Hade en gång en Ford Explorer (skratta inte, det är faktiskt en
helt suverän bil ,om än lite törstig) där körde jag med Biltemas blåa 100 wattare
och hade ett jävla tryck både på hel & halv...

Hursomhelst; pallar reflektorerna för starkare grejer, eller hur gör man...

Tacksam för tips / Lasse
av Mutterdragare
Om jag inte minns fel så sitter det en H11 i helljuset och den blir någ svårare att hitta en starkare lampa till och hittar du det så är det tveksamt om kablar och säkringarna håller för det.
av Kikkoman
H11 ? I rest my case. Några seriösa svar...?
av Kikkoman
halmstaden skrev:Xenonkonvertera!
Finns det alltså xenon även till hellyset ??
av S.t.r.a.n.D
Xenonkonvertering finns nog till alla sorters lampor. Spelar ingen roll om det är halvljus, helljus, dimljus m.m. Finns tom de som moddat xenon i backljuset. :)
av Thomas J
Köp ett xenonkit och sätt ditt så blir det bättre lyse. Om du har xenon på halvljuset orginal så är det H7 i helljuset
enligt phillips lampguide.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Håller med. Xenon slår vilka 100w halogen hur lätt som helst och du slipper oroa dig för reflektorerna.
Köper du 4300k så har du samma färg som halvljuset.
av S.t.r.a.n.D
Jaa det är nästa så faktiskt. Jag har 50W xenon (4300K) i helljuset samt 3st Hella extraljus (3x100W). När jag har helljuset tänt och slår av och på extraljusen så är det inte mycket som skiljer faktiskt. Extraljusen tar lite längre avstånd men xenonet gör allt mycket ljusare. Till nästa vinter blir det Xenon i extraljusen :) 5 x 50W Xenon, nejdå, jag är inte mörkrädd. ;)

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok