BMC skrev:Helt rätt, original är alltid original, men kruxet är att man måste kapa av 20 mm från det ordinarie röret för att få passning av det nya ändslutet. OM man inte själv vill montera så gör självklart Volvo det till en kostnad av 500:-
Därför är det värt att pröva alternativ. Originalröret är dessutom hela 65 mm tjockt.
Tack för svaren hitintills :D
Kollar man under "mina sidor" för bilen så gör Volvo reklam för ändröret för 995 kr inkl moms och montering.
När jag fick detta gjort på min bil så ville dom först inte kapa av 20mm på avgasröret då dom inte hade de rätta och smidigaste verktyget för detta (kedjekniv).
Men jag ville tvunget få det kapat 20mm så dom fick köra med en liten tryckluftsdriven såg. Vilket resulterade i att när mekaniken körde runt röret så kom han inte tillbaks på samma ställe där han började utan kom 2-3mm snett så det ser lite lustigt ut om man kikar in i det nya ändröret. Men vem gör det? :D
Men jag kan verkligen rekommendera att man får någon form av ändrör monterat, ser helt klart bättre ut än original.