Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roberte
Igår när jag var på väg hem började bilen gå väldigt ryckigt vid gaspådrag. Körde på motorleden i ca 70 med farthållaren och när det blev uppförsbacke började motorn gå ryckigt, som om den inte fick tillräckligt med bränsle. Testade att gasa ordentligt för att se om det var kvar, och då var det väldigt dåligt drag i motorn.
Stannade hemma en halvtimme och åkte sedan igen. Då gick bilen som en klocka... ?:-/

Vill dra mig till minnes att jag märkt att tomgången varit lite ojämn och man har hört ett puffande ur avgasröret när bilen gått på tomgång en längre stund (drygt 5 min) men aldrig under körning som igår.

Funderar på om det kan vara bränslefiltret. Enligt mitt serviceschema ska det inte bytas förrän vid 15000 mil (min har gått strax över 12000) men det kanske har blivit igensatt i fötid. Tändstift byttes vid 9000 mil.

Finns det någon här som vet vart jag kan vända mig för en billig felkodsavläsning och för att släcka servicelampan?
Jag bor i Göteborg.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]