Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skovde
Min gamla högtryckstvätt gav upp idag... :|

Förslag på vad man ska köpa för nån? Vill inte lägga mer än 1500 kr´
Ska användas till att spola av bilen och crossen, behöver ingen terasstvätt eller liknande..
Tack!

//Robert
Användarvisningsbild
av Nexus
Rusta har en med automatiskt stopp för 599:- Pappa har en sådan och den duger gott och väl till tvätta bilen och jag brukar även blåsa av båten under med den :D

HÖGTRYCKSTVÄTT 120 BAR 1600W

Högtryckstvätt med maxkapacitet på 1600W. Maximal vattentemperatur 40 grader och maximalt arbetstryck 120 bar. Vattenförbrukning 6 liter/min. Försedd med automatiskt motorstopp. Handtag och tryckslang ingår.

599:-

Effekt
1600W
Kraftförsörjning
230V 50Hz
Kapacitet
6L/min 120bar
Användarvisningsbild
av CarMan
räkna med att det inte är så bra tryck i grejorna om det är den prislappen du ratat indig på (jämför vatten flöde heldre än vatten tryck!)
av *pettson*
Nu tillför det tyvärr inte mycket att jag inhandlade en LAVOR RIO förra året på jula. Det är deras högtryckstvätt med möjlighet att få varmvatten i. Det är alltså en dieselbrännare och slinga i tvätten.
*Max vattentemperatur: 90°C. Levereras standard med högtrycksslang, pistol, lans och koppling. Flöde: 450 l/h. Slanglängd: 8 m. Arbetstryck: 145 bar*
Men det är som sagt inte kring 1500... det är 6995:- Men som sagt har du möjlighet så kika på dom. Detta då varmvatten är attans behändigt ibland.
Användarvisningsbild
av skovde
*pettson* skrev:Nu tillför det tyvärr inte mycket att jag inhandlade en LAVOR RIO förra året på jula. Det är deras högtryckstvätt med möjlighet att få varmvatten i. Det är alltså en dieselbrännare och slinga i tvätten.
*Max vattentemperatur: 90°C. Levereras standard med högtrycksslang, pistol, lans och koppling. Flöde: 450 l/h. Slanglängd: 8 m. Arbetstryck: 145 bar*
Men det är som sagt inte kring 1500... det är 6995:- Men som sagt har du möjlighet så kika på dom. Detta då varmvatten är attans behändigt ibland.

Ja en sån vore drömmen att ha, just nu säger plånboken nej, får väl skaffa mig nått liknande när vi flyttar till hus
nångång i framtiden...

Just nu så funderar jag på en Kärcher eller en Nilfisk Alto, Nilfiskarna verkar ju ha överlägset bäst flöde iallafall.

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]